نادر بذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: حالت رکودی از ابتدای سال جاری در بازار طلا و سکه وجود داشت و این رکود در ماه‌های محرم و صفر تشدید یافت. امیدواریم پس از ماه صفر و پایان تعطیلات رونق دوباره به صنعت طلا باز گردد زیرا واحدهای تولیدی ما از ابتدای سال با آسیب‌های مالی جدی روبه‌رو بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه در مدار نزولی قرار گرفت و از نوسانات کاهشی انس طلا پیروی کرد. فعالان بازار طلا تعطیلات مذهبی هفته جاری و افت تقاضا را علت اصلی ریزش دسته‌جمعی قطعات سکه و طلا عنوان می‌کنند و مدعی‌اند قیمت‌ها در بازار طلا در هفته جاری تغییر محسوسی نخواهد کرد. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت فعلی بازار طلا به خبرنگار ایراسین گفت: قیمت سکه طی دو ماه اخیر در محدوده ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴۳ میلیون تومان و هر گرم طلا حوالی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۶۲۰ هزار تومان در نوسان بود. احتمال کاهش قابل‌توجه قیمت‌ها با توجه به ثبات بهای طلا و سکه در این دو ماه کم است. البته نوسانات ارز در بازار آزاد و افزایش قیمت طلا جهانی می‌تواند بازار داخلی را تحت تأثیر قرار دهد.

خواب تابستانی بازار طلا و سکه

اعداد و ارقام مندرج بر روی نمایشگر طلا فروشی‌های شهر از ریزش جزئی قیمت طلا و سکه در سیزدهمین روز از شهریور ماه ۱۴۰۳ حکایت می‌کند و در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلا با ۸۵ هزار تومان کاهش، با رقم ۱۵ میلیون و۸۳۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار با افت ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی روی پله سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت طلای دست دوم نیز سه میلیون و ۶۰۴ هزار تومان به ثبت رسید.

سکه تمام با کاهش ۴۰ هزار تومانی با بهای ۴۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان معامله شد. نیم سکه افت ۲۰ هزار تومانی داشت و روی رقم ۲۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومانی ایستاد. ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب کاهش جزئی هشت و پنج هزار تومانی را تجربه کردند تا ربع سکه ۱۵ میلیون و۳۹۲ هزار تومان و سکه گرمی هفت میلیون و ۱۹۵ هزار تومان قیمت گذاری شود. در این لحظه انس طلا نیز حوالی ۲۴۹۰ دلار در نوسان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به رکود بازار طلا در سال ۱۴۰۳ بیان داشت: حالت رکودی از ابتدای سال جاری در بازار طلا و سکه وجود داشت و این رکود در ماه‌های محرم و صفر تشدید یافت. اکنون تقاضا برای طلا و سکه در بازار وجود ندارد و باتوجه به مراسمات مذهبی در هفته جاری انتظار نمی‌رود تغییری در میزان تقاضا برای سکه و طلا ایجاد شود.

در پایان بذرافشان با ابراز امیدواری نسبت به آینده خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از ماه صفر، پایان تعطیلات و سفرها رونق دوباره به صنعت طلا باز گردد زیرا واحدهای تولیدی ما از ابتدای سال با آسیب‌های مالی جدی روبه‌رو بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =