هواشناسی

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: تمام ادارات هواشناسی استان اصفهان به فیبر نوری متصل شد و طبق اهداف و ضوابط سازمان، خودکار سازی ایستگاه‌های باران‌سنجی از گام‌های نخستین در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حمیدرضا خورشیدی مدیرکل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: هواشناسی استان اصفهان بیش از سه سال است که در خصوص ساخت برخی تجهیزات با شرکت‌های دانش بنیان همکاری دارد.

وی گفت: هواشناسی استان اصفهان ۲۳ ایستگاه سینوپتیک، ۱۰ ایستگاه اقلیم شناسی سنتی، یک ایستگاه جو بالا، ۲ ایستگاه هواشناسی کشاورزی، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی خودکار، سه ایستگاه جاده‌ای خودکار، ۱۳ ایستگاه باران‌سنجی خودکار و۱۱۳ ایستگاه باران‌سنجی سنتی دارد.

خورشیدی عنوان کرد: طرح خودکار سازی ایستگاه‌های هواشناسی از سیاست‌های سازمان هواشناسی کشور است که از سال ۱۳۹۷ تا کنون حدود ۱۲ ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی در سطح استان راه اندازی شده و دو ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار هرند، عسگران و دو ایستگاه تمام خودکار باران‌سنجی ورگوران و فریزهند نطنز در هفته دولت امسال افتتاح شد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان خودکار سازی ایستگاه‌های باران‌سنجی را از گام‌های نخستین در استان خواند و از خودکار سازی ایستگاه‌های باران‌سنجی ۱۳ ایستگاه باران‌سنجی خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در سه سال گذشته به افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: گزارشی از نصب و بهره برداری از تجهیزات سیلومتر (تعیین ارتقاع کف ابر) درفرودگاه شهید بهشتی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و با همکاری سازمان هواشناسی و از محل اعتبارات ملی به جهت اهمیت اطلاعات هواشناسی در سلامت پرواز و مدیریت ناوگان حمل و نقل هوایی ارائه شد.

خورشیدی افزود: همچنین تمام ادارات هواشناسی شهرستان‌های استان اصفهان به فیبر نوری متصل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =