معدن طلا

مسئولین شرکت سالیدکور به عنوان یکی از برترین شرکت‌های استخراج‌ و تولیدکننده طلا در جهان به تازگی از استخراج به ۴۷۵ هزار انس طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ خبر دادند. همچنین این شرکت معدنی درصدد استخراج حدود یک میلیون انس طلا تا ۲۰۲۹ از معادن قزاقستان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا جهانی در طول سال ۲۰۲۴ به طرز قابل توجهی بالا رفت و انس طلا به موفق‌های پی در پی برای شکست سقف قیمتی خود دست یافت تا درنهایت انس روزهای اخیر به یک قدمی کانال ۲۶۰۰ دلار رسید. به دنبال رشد قیمت جهانی طلا در سال جاری، شرکت‌های فعال در حوزه استخراج و تولید طلا در سطح جهان نیز به فعالیت خود سرعت بخشیدند تا سود بیشتری در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۴ به دست آورند. طبق آخرین اخبار منتشر شده ویتالی نسیس (Vitaly Nesis)، مدیرعامل شرکت تولیدکننده طلا سالیدکور(Solidcore ) از سرعت گرفتن عملیات بهره‌برداری از معادن طلا شرکت با هدف افزایش سودآوری در سال جاری خبر داد. شرکت سالیدکور با نام سابق پلی‌متال اینترنشنال (Polymetal International ) در شمار برترین شرکت‌های استخراج طلا قرار می‌گیرد که ۹ معدن در زمینه تولید طلا و نقره در روسیه و قزاقستان در اختیار این شرکت است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با افزایش ۷۳ درصدی موفق به کسب سود ۳۴۶ میلیون دلاری در پی افزایش فروش و قیمت طلا شد و به دنبال کسب سود بیشتری در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۴ است.

استخراج ۴۷۵ هزار انس طلا از معادن قزاقستان در سال ۲۰۲۴

طبق توضیحات مدیرعامل شرکت سالیدکور هدف این شرکت افزایش بهره‌برداری و استخراج طلا از معادن قزاقستان است، به طوری که پیش‌بینی می‌شود میزان استخراج طلا از این معادن در سال ۲۰۲۴ به ۴۷۵ هزار انس برسد. گفتنی است اکنون امتیاز بهره‌برداری از بزرگ‌ترین معادن طلا قزاقستان در اختیار این شرکت قرار دارد و مسئولان سالیدکور قصد دارند میزان تولید طلا خود را از طریق افزایش چند برابری استخراج طلا از معادن قزاقستان و خرید مواد اولیه از کشورهای آسیایی تا سال ۲۰۲۹ حدود دو برابر بیشتر کند تا درمجموع یک میلیون انس طلا سالانه توسط این شرکت معدنی تولید و راهی بازار جهانی شود. در این راستا مقامات قزاقستان نیز حمایت خود را از شرکت سالیدکور اعلام کرده‌اند و بزودی معافیت‌های مالیاتی برای استخراج و تولید طلا در این کشور اعمال خواهد شد. در مقابل فعالان در حوزه معادن این هدف سالیدکور را دور از انتظار می‌دانند چرا که مدیرعامل این شرکت معدنی چندی پیش از تقسیم و فروش تمام دارایی‌های روسی خود با هدف خارج شدن شرکت سالیدکور از تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد. از این رو کارشناسان بر این باورند افزایش استخراج و تولید طلا با واگذاری معادن طلا روسیه بسیار دشوار خواهد بود و نیازمند تجهیزات پیشرفته برای استخراج سنگ طلا در قزاقستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =