محمد کشتی آرای

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: نوسان قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ناشی از قیمت طلا جهانی است. با این وجود بازار طلا و سکه رونق نسبی پیدا کرده و انتظار می‌روند این وضعیت ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، برآیند بازار طلا و سکه در بیست و هشتمین روز از شهریور ۱۴۰۳ مثبت بود و اکثر قطعات سکه و طلا در مسیر صعود گام برداشتند. هرچند روز گذشته روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا نسبت به روزهای ابتدایی هفته جاری کند پیش رفت. با این حال سکه تمام و طلا ۱۸ عیار روز چهارشنبه مصادف با ۲۸ شهریور ماه به ترتیب موفق به تثبیت کانال ۴۴ میلیون تومان و سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شدند و قطعات کوچک بازار برای فتح پله‌های جدید خیز برداشتند. محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به تحرکات افزایشی انس طلا به عنوان عامل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به خبرنگار ایراسین گفت: نوسان قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ناشی از قیمت طلا جهانی است و باتوجه به اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا این روند را ادامه دهد.

خیز سکه‌ها برای ورود به کانال بالاتر

انس طلا روز گذشته در پله هفتم از کانال ۲۵۰۰ دلاری نوسان کرد و در این لحظه ۲۵۷۶ دلار قیمت داشت. معامله‌گران در بازار طلا عقیده دارند انس طلا پر پرواز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را باز کرد و سقف شکنی اخیر طلا جهانی سوخت لازم برای ورود قطعات سکه و طلا به کانال‌های جدید را فراهم ساخت. در لحظه تنظیم این گزارش، سکه تمام با رشد ۱۵۵ هزار تومانی با بهای ۴۴ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی به یک قدمی کانال ۲۴ میلیون تومان رسید و با رقم ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در بازار حاضر شد. ربع سکه به تبعیت از اعضای بزرگ خانواده در مسیر صعود حرکت کرد و با افزایش ۱۵۱ هزار تومانی با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۱ هزار تومانی آماده ورود به کانال ۱۶ میلیون تومان شد. در این میان سکه یک گرمی بدون کوچک‌ترین نوسانی با قیمت هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت طلا در پنجمین روز هفته نوسانات افزایشی جزئی را تجربه کرد و هر گرم طلا ۱۸ عیار با دو هزار تومان افزایش با رقم سه میلیون و ۷۳۵ هزار تومان معامله شد. در مقابل مثقال طلا روندی برخلاف خانواده سکه و طلای ۱۸ عیار در پیش گرفت و با افت دو هزار تومانی روی رقم ۱۶ میلیون و ۱۶۹ هزار تومان ایستاد. هر گرم طلا دست دوم سه میلیون و ۶۸۳ هزار تومان قیمت گذاری شد.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر از رونق نسبی بازار طلا با وجود رشد قیمت‌ها خبر داد و در این بار اظهار کرد: با پایان ماه‌های محرم و صفر و فرا رسیدن اعیاد بازار طلا و سکه رو به رونق است و انتظار می‌روند این رونق در بازار باقی بماند. البته رونق بازار طلا منجر به ایجاد حباب نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =