نادر بذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: بازار داخلی طلا با روند صعودی انس طلا همراه شده است. اگر روند صعودی طلا جهانی ادامه یابد، بازارهای داخلی نیز به صورت پلکانی صعودی می‌شود. با این وجود رشد قیمت‌ها تغییری در میزان تقاضا ایجاد نکرده و بازار داخلی طلا از التهابات دور است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در چهارمین روز کاری هفته جاری با رهبری انس طلا با افزایش بازگشایی شد و سکه تمام طی یک حرکت صعودی کانال ۴۶ میلیون تومان را فتح و به میانه آن رسید. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز به یک قدمی کانال چهار میلیون تومان رسید تا رکورد جدیدی را در اولین روزهای پاییز ۱۴۰۳ به ثبت برساند. با این حال بازار طلا در ساعات ابتدایی روز گذشته روند متوازنی نداشت ولی در ادامه روند بازار طلا داخلی یکدست ریزشی شد و قطعات مختلف طلا و سکه افت محسوسی را تجربه کردند. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علت افزایش قیمت طلا طی روزهای گذشته را ناشی از روند صعودی بازار جهانی دانست و در این‌باره به خبرنگار ایرسین می‌گوید: پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی از رسیدن انس طلا به محدوده سه هزار دلار تا پایان سال میلادی جاری حکایت می‌کند که انس طلا از ابتدای سال میلادی به تدریج حدود ۴۵۰ دلار افزایش یافت و اکنون کم‌تر از ۴۰۰ دلار تا تحقق پیش‌بینی ۳۰۰۰ دلاری تحلیل‌گران فاصله داریم. بازار داخلی طلا نیز با روند صعودی طلا جهانی همراه شده است. البته باید در نظر داشت از هفته گذشته شاهد افزایش تدریجی قیمت‌ها در بازار طلا بودیم.

بذرافشان با اشاره به تاثیر رخدادهای منطقه بر قیمت طلا توضیح می‌دهد: علت عمده نوسانات بازار جهانی طلا، تنش‌های سیاسی و اقتصادی در سطح خاورمیانه و دنیا است و زمانی که درگیری‌ها زیاد شود بازارهای جهانی را نیز نوسانات چشمگیری را تجربه می‌کند.

بازار طلا وارد فاز استراحت شد

روز گذشته مصادف با چهار مهر ماه ۱۴۰۳، سکه تمام با کاهش ۵۳۵ هزار تومانی کانال ۴۶ میلیون تومان را ترک کرد و بهای ۴۵ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان عرضه شد. نیم سکه با افت ۴۰۰ هزار تومانی روی پله ۲۵ میلیون تومان قرار گرفت. بهای ربع سکه روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت تا ارزش این قطعه از ۱۷ میلیون تومان به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افت پیدا کند. قیمت سکه گرمی نیز با رقم هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به ثبت رسید که بیانگر کاهش ۵۰ هزار تومانی آن است.

در لحظه تنظیم این گزارش انس طلا در محدوده ۲۶۵۹ دلاری قرار داشت و هر گرم طلا ۱۸ عیار در پی نوسانات طلا جهانی بین پله هشتم و نهم کانال سه میلیون تومان در رفت وآمد بود. درنهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش حدود ۲۷ هزار تومانی با بهای سه میلیون و ۸۰۹ هزار تومان به فروش رسید. هر مثقال طلا با ۱۰۳ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۷ هزار تومان در بازار معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۸۲۷ هزار و ۲۸۸ تومان به ثبت رسید.

در پایان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با پیش‌بینی روند بازار طلا طی روزهای آینده اظهار می‌کند: اگر روند صعودی قیمت انس طلا ادامه یابد، بازارهای داخلی نیز به تبعیت از بازار جهانی به صورت پلکانی صعودی می‌شود. با این وجود رشد قیمت‌طلا و سکه تغییری در میزان تقاضا ایجاد نکرده و بازار داخلی طلا از التهابات دور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =