بازار طلا

قیمت‌ طلای آبشده و سکه امامی در بازار طلا طی معاملات هفته اول مهرماه پابه پای انس طلا در بازارهای جهانی افزایشی شد و سقف‌های قیمتی جدیدی به ثبت رساند. روند صعودی قیمت‌ها تا پایان معاملات هفتگی نیز ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا هفته اول مهرماه را متعادل آغاز کرد ولی با شروع کار بازارهای جهانی در روز دوشنبه انس طلا سقف قیمتی خود را شکست و ادامه هفته نیز به پیشروی خود ادامه داد. افزایش شدید قیمت انس طلا بازارهای داخلی را صعودی کرد تا در روز چهارشنبه سقف تاریخی قیمت طلای آبشده و سکه امامی شکسته شود. پیش از این سکه امامی و طلای آبشده در فروردین ماه سال جاری و به دنبال رشد نرخ ارز در بازار غیررسمی سقف زدند و پس از آن ریزشی شدند. در معاملات هفته گذشته نیز با وجود ثبات نرخ ارز ولی بازار داخلی طلا با سیگنال مثبت انس طلا سقف‌های قیمتی فروردین ماه را پشت سر گذاشت.

طلای آبشده در جریان معاملات هفته اول مهرماه به قیمت ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید، بعضی از منابع قیمت طلای آبشده در پایان هفته را بالاتر از ۱۷ میلیون تومان اعلام می‌کنند. سقف قیمتی قبلی در بازار طلای آبشده در محدوده ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به ثبت رسیده بود.

سیگنال صعودی انس طلا برای سکه امامی / سقف‌ تاریخی قیمت‌ها بازار داخلی طلا شکسته شد

رالی صعودی قیمت‌ها در بازار طلای آبشده از ۳ هفته قبل شروع شد و در معاملات هفته گذشته شدت گرفت. برخی از فعالان بازار طلا هدف قیمتی طلای آبشده را نا مشخص اعلام می‌کنند و عقیده دارند رشد قیمت‌ها در بازار طلای آبشده به ادامه روند صعودی انس طلا بستگی دارد. در بازار سکه امامی نیز قیمت‌ها مانند طلای آبشده سقف تاریخی خود را پشت سر گذاشتند.

قیمت سکه توسط منابع مختلفی در بازار طلا اعلام می‌شود. این منابع سقف قبلی قیمت سکه امامی را بین ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند. به‌هر حال تمام این سقف‌ها در معاملات هفته اول مهرماه شکسته شد و سکه تا ۴۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان پیش‌روی کرد.

سیگنال صعودی انس طلا برای سکه امامی / سقف‌ تاریخی قیمت‌ها بازار داخلی طلا شکسته شد

همزمان با شکست سقف تاریخی قیمت سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه نیز صعودی شد ولی با سقف تاریخی خود فاصله دارند. نیم سکه در معاملات هفته گذشته با افزایش بیش از ۱ میلیون تومانی به کانال ۲۵ میلیون تومان رسید. سقف قیمت نیم سکه در محدوده ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد. نیم سکه در سال ۱۴۰۳ بازدهی کمتری نسبت به بازار طلا داشت. در طول ۶ ماه ابتدایی سال با وجود رشد بیش از ۱۰ درصد سکه امامی در بازار آزاد ولی قیمت نیم سکه حدود ۳ درصد افزایش یافت. در بازار ربع سکه نیز قیمت‌ها در جریان معاملات هفته گذشته به کانال ۱۷ میلیون تومان رسیدند، منابع مختلف سقف قیمتی ربع سکه را در حوالی ۱۸ میلیون تومان اعلام می‌کنند. فعالان بازار طلا معتقدند روند صعودی قیمت‌ها در این بازار همراه با انس طلا ادامه دار است و از طرفی موسسات مالی جهان چشم‌انداز قیمتی مثبتی به افزایش قیمت انس در ماه‌های پیش‌رو دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =