نادر بذرافشان

قطعات طلا و سکه روز گذشته به کانال قیمتی بالاتر صعود کردند تا شنبه تاریخی برای بازار طلا رقم خورد. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: تنش‌های سیاسی به بازار طلا سیگنال افزایشی داد ولی اکنون بازار التهابی ندارد و روال عادی خود را طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا و سکه اولین هفته مهرماه را با بازدهی مثبت و رشد چشمگیر قیمت‌ها به پایان رساند و سکه تمام و طلای ۱۸ عیار رکورد قیمتی جدیدی را به ثبت رساند. روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا داخلی با وجود تعطیلی بازار جهانی در آغاز دومین هفته از مهرماه نیز متوقف نشد و بازار طلا روز گذشته میزبان افزایش قیمت‌ها در تمامی قطعات و وزن‌ها بود تا سکه تمام و طلا هر دو یک کانال قیمتی جهش پیدا کنند. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با علت صعودی شدن قیمت‌ها در بازار طلا طی اولین روز کاری هفته جاری به خبرنگار ایراسین می‌گوید: رشد قیمت طلا و سکه طی روز گذشته منشا اقتصادی ندارد بلکه افزایش قیمت‌ها هیجانی بوده و تنش‌های سیاسی بین‌المللی علت اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی محسوب می‌شود.

شنبه تاریخی بازار طلا و سکه

قطعات طلا و سکه روز گذشته مصادف با هفتم مهر ۱۴۰۳ به کانال قیمتی بالاتر صعود کردند، به طوری‌که سکه تمام نه‌تنها به رقم ۴۷ میلیون تومان رسید بلکه با صعود به پله‌های آخر این کانال برای فتح قله ۴۸ میلیون تومانی خیز برداشت. همچنین طلای ۱۸ عیار وارد محدوده چهار میلیون تومان شد تا شنبه تاریخی برای بازار طلا رقم خورد.

در لحظه تنظیم این گزارش، هر مثقال طلای با رشد حدود ۶۰۰ هزار تومانی با بهای ۱۷ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان به فروش رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش با رقم چهار میلیون و ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه شد. طلای دست دوم نیز در یک قدمی کانال چهار میلیون تومان قرار گرفت و با بهای سه میلیون و ۹۸۴ هزار و ۹۱۷ تومان در بازار حاضر شد.

روز گذشته قطعات سکه صعود چند صدهزار تومانی تجربه کردند و سکه تمام پرچمدار افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بود که با افزایش یک میلیون و ۶۳۵ هزار تومانی در ایستگاه ۴۷ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان قرار گرفت. نیم سکه با ۹۰۰ هزار تومان رشد با بهای ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه شد و ربع سکه با صعود ۷۰۰ هزار تومانی به کانال ۱۷ میلیونی راه یافت تا با رقم تاریخی ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار به فروش رسد. قیمت سکه گرمی به عنوان عضو کوچک خانواده سکه ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و روی پله هشت میلیون تومان ایستاد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به آرام بودن بازار طلا باوجود افزایش قیمت‌ها توضیح می‌دهد: اگرچه تنش‌های سیاسی به بازار طلا و سکه سیگنال افزایشی داد ولی اکنون بازار التهابی ندارد و شاهد افزایش تقاضا نیستیم. درواقع بازار روال عادی خود را طی می‌کند و باید دید بازار جهانی و تنش‌های منطقه به چه سمت وسویی می‌رود. لذا نمی‌توان پیش بینی دقیقی از وضعیت آتی بازار ارائه داد. با این حال امیدواریم آرامش به بازار برگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =