کک چین

اخبار مثبت اقتصادی از بانک مرکزی چین با افزایش شدید تقاضای کامودیتی‌ها طی عصر دوشنبه همراه شد. مس به فاصله کمتر از ۲۰۰ دلاری تا کانال ۱۰۰۰۰ دلار برای هر تن رسید، قیمت فلز روی ۳۰۰۰ دلار در تن شد و انس طلا سقف تاریخی جدیدی به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پان گونگ‌شنگ، رئیس بانک خلق چین روز دوشنبه از برنامه‌های جدید حمایتی برای بخش‌های صنعتی خبر داد و این خبر واکنش مثبت بازار کامودیتی‌ها همراه شد. طی ماه‌های گذشته ضعف تقاضا در بخش‌های داخلی چین با کاهش شدید قیمت کامودیتی‌ها به خصوص فلزات پایه همراه بود. قیمت بعضی از فلزات در مدتی کمتر از ۲۴ ماه بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و همچنان نشانه‌ای از افزایش تقاضا از سوی چینی‌ها وجود نداشت ولی وعده رئیس بانک خلق چین برای بسته حمایتی جدید با افزایش شدید قیمت کامودیتی‌ها همراه شد. پان گونگ‌شنگ اعلام کرد با هدف کاهش هزینه‌های استقراض بانک‌ها مجازند تا تسهیلات بیشتری پرداخت نمایند.

فلز مس پس از انتظار این خبر به شدت صعودی شد و به کمتر از ۲۰۰ دلاری کانال ۱۰ هزار دلار پیش‌رفت. بر اساس آمار بیش از ۵۰ درصد مس تولیدی جهان در چین مصرف می‌شود، در نتیجه اخبار اقتصادی چین تأثیر زیادی در قیمت مس دارد.

دوشنبه طلایی در بازار کامودیتی‌ها در واکنش به اخبار چین/ قیمت فلزات به مرز انفجار رسید!

فلز مس در ابتدای سال ۲۰۲۴ سقف قیمتی جدیدی در محدوده ۱۰۹۲۵ دلار در تن به ثبت رساند و سپس همزمان با انتشار اخبار ناامیدکننده از اقتصاد چین تا کانال ۸ هزار دلار ریزشی شد، اکنون با احتمال افزایش تقاضا از سوی چین، فعالان بازار از احتمال رشد قیمت مس تا سقف تاریخی خبر می‌دهند. عصر دوشنبه فلز روی نیز مانند مس صعودی شد. قیمت هر تن روی به ۳۰۰۰ دلار رسید.

دوشنبه طلایی در بازار کامودیتی‌ها در واکنش به اخبار چین/ قیمت فلزات به مرز انفجار رسید!

فلز روی چند هفته قبل خطر از دست دادن کانال ۲۷۰۰ دلار در هر تن را حس می‌کرد و حتی در کانال ۲۶۹۰ دلار نیز معامله شد. عصر دوشنبه قیمت سایر فلزات مانند آلومینیوم نیز به شدت افزایش پیدا کرد. همین موج تقاضا در بازار فلزات گران‌بها دلیلی شد تا انس طلا سقف تاریخی جدیدی به ثبت برساند.

صبح دوشنبه انس طلا سقف تاریخی در محدوده ۲۶۴۰ دلار ثبت کرد و عصر دوشنبه دوباره این محدوده را شکست و تا ۲۶۵۵ دلار پیش‌روی کرد. اخبار تنش‌ها و سیاست‌های جدید اقتصادی بانک‌های مرکزی جهان با افزایش قیمت جدید انس طلا در سال ۲۰۲۴ همراه بود. بانک مرکزی چین در ۱۸ ماه پیاپی بر ذخایر خود افزود و به دنبال آن انس طلا در یک رالی صعودی خیره کننده از محدوده ۲۰۸۰ دلار تا ۲۶۵۵ دلار افزایش یافت. عصر دوشنبه نقره نیز در واکنش به اخبار صعودی شد. واردات نقره چین در ماه‌های گذشته شدت گرفته‌است. بر اساس آمار گمرک چین، واردات نقره این کشور به بالاترین سطح در طول تاریخ رسیده‌است. بازار کامودیتی‌ها به خصوص فلزات عصر دوشنبه پر تقاضایی را تجربه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =