یاسر احسان، استاد دانشگاه

یاسر احسان، استاد دانشگاه و استراتژیست حوزه مدیریت در سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی فولادمبارکه به تشریح کلیدواژه‌های مدیریت و فرهنگ سازمانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سی‌امین دوره همایش ممیزان داخلی فولادمبارکه، پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۳ جمعی از معاونین و مدیران و تیم ممیزی این شرکت برگزار شد.

یاسر احسان، استاد دانشگاه و استراتژیست حوزه مدیریت در همایش ممیزان داخلی سال ۱۴۰۳ فولاد مبارکه با تشریح کلیدواژه‌های متنوعی در حوزه تکنولوژی، آموزش، مدیریت و استراتژی‌های بازار به سخنرانی پرداخت.

فرهنگ سازمانی، پاسخگویی و مسئولیت پذیری

وی در ابتدای این سخنرانی با اشاره به آینده مدیریت کیفیت، به کلیدواژه‌هایی نظیر کیفیت و انقلاب صنعتی چهارم پرداخت و گفت: کیفیت به معنای تطابق با نیازمندی هاست و ممیزی یعنی پیدا کردن نقاطی برای رشد؛ به همین خاطر، باید نگاه مان را در حوزه ممیزی از بازرسی به ادیتور بودن تغییر دهیم.

یاسر احسان با تاکید بر شناخت فرهنگ سازمانی در هر سازمان و در پیش گرفتن استراتژی‌های نزدیک به آن سازمان برای ایجاد همجواری و بررسی مواضع، گفت: ما باید در هر سازمانی با شناخت فرهنگی آن سازمان به افراد نزدیک شویم. بنابراین باید به دنبال درک واژه‌هایی نظیر پاسخگویی و مسئولیت پذیری باشیم.

پاسخگویی و مسئولیت پذیری، کلیدواژه‌های تعالی سازمانی است

پاسخگویی و مسئولیت پذیری، کلیدواژه‌های تعالی سازمانی

این استاد دانشگاه با دامن زدن به مفاهیم یاد شده، ادامه داد: تفاوت پاسخگویی و مسئولیت پذیری چیست؟ وقتی دنبال مسئولیت پذیری بروید، دایره نگاه شما بزرگ‌تر می‌شود. بنابراین، باید نسبت به وظایف و مسئولیت‌های خودمان پاسخگو باشیم؛ پس در ابتدا باید پاسخگو باشیم و سپس مسئولیت پذیر.

وی با تاکید بر اینکه باید تمرکز را بر فرآیندهای کلیدی گذاشت، افزود: باید توانمندی خودمان را در فرآیندهای کلیدی متمرکز کنیم. باید به دنبال قابلیت‌های فرآیند باشیم. پس باید روی یکپارچگی فرآیندها و نتایج آن تاکید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر عملکردی فرآیندهای مختلفی از خود دارد، به مفاهیم مدیریت استراتژی کسب و کار اشاره کرد و ادامه داد: دیگر مفاهیمی مانند وفاداری در بازار وجود ندارد و مشتری باید به ما اعتماد کند. او باید سفیر اعتماد ما باشد. پس در سال ۲۰۲۵ باید به دنبال شاخص‌های اعتماد مشتری باشیم.

اشتیاق و مشارکت، مبنای رسیدن به بلوغ سازمانی

احسان همچنین با تاکید بر مفاهیمی نظیر رفتار بالغانه در سازمان، گفت: برای اینکه در سازمان‌ها آدم‌ها را به بازی بیاوری، باید آنها را در حوزه‌ای که به ایشان مربوط نیست درگیر کنید. مرحله بعدی مشتاق کردن آنها و مرحله آخر، مشارکت ایشان است. در ادبیات مدیریت سازمان‌ها می‌گویند مشارکت یک امر محال است زیرا بلوغ بالایی می‌خواهد. به جوامع مدنی نگاه کنید این سه سطح در آنها وجود دارد.

این استاد دانشگاه در نهایت، با اشاره به عصر دیجیتال گفت: دنیا، دنیای دیجیتال است. ممکن است اطلاعات شفاهی باشد و مکتوب نباشد. دنیای دیجیتال، دنیای تاب‌آوری است، تاب‌آوری و چابکی. کسی چابک است که تاب‌آور باشد. تاب‌َآور کسی نیست که در مقابل تغییرات ثابت نمی‌ماند بلکه کج می‌شود اما از ریشه در نمی‌آید. مسیر و استراتژی‌ها عوض نمی‌شود.ایشان در انتها مدل مدیریت کیفیت نسل ۴ را ارائه نمود و به معرفی المان‌های تشکیل دهنده این مفهوم پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =