گندم

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از برنامه‌ریزی برای تأمین اعتبار و ذخیره آن برای پرداخت مطالبه گندم‌کاران در سال زراعی آتی خبر داد.

به گزارش ایراسین، محمدجواد عسکری امروز، ۳۰ شهریورماه در گردهمایی آغاز کشت پاییزه استان فارس گفت: تلاش می‌کنیم تا قیمت خرید گندم در بودجه سال ۱۴۰۴ و حوزه‌های مرتبط تأمین اعتبار شود و دغدغه‌ای در زمینه پرداخت مطالبات کشاورزان نداشته باشیم.

وی از تلاش‌های صورت گرفته در شورای قیمت‌گذاری برای تعیین نرخ گندم در سال گذشته، ابراز خرسندی کرد و افزود: امروز تولیدکنندگان و کشاورزان بالغ ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید کردند و در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

عسکری اظهار کرد: نگاه ما این است که در کشت پاییزه امسال قیمت مصوب شده گندم که ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است، عملیاتی و اجرایی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از انجام هماهنگی‌های لازم برای کشت پاییزه در استان فارس خبر داد و گفت: تلاش شده است تا در این زمینه در سال زراعی آتی در حوزه کشت پاییزه به خودکفایی برسیم.

وی کشت پاییزه را شامل کشت گندم، جو و کلزا دانست و افزود: هفته گذشته شورای قیمت‌گذاری پیرامون گندم، جو، کلزا و ذرت تشکیل شد و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد که این هفته برای تصمیم نهایی وارد کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌شود.

عسکری با اشاره به بحث ارائه تسهیلات در خصوص مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه هر بانک مکلف است ۱۵ درصد از اعتبارات خود را در قالب نرخ ارزان در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه واردات ماشین آلات کشاورزی در نظر داریم به طور خاص تراکتورهای با اسب بخار بالا و با نام تجاری بین‌المللی وارد کنیم و به نوعی حوزه مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت را نوسازی کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت را مکلف کردیم تا در حوزه امنیت غذایی هر آنچه لازم است در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد به طور خاص به وزارت جهاد کشاورزی تعلق گیرد و در بحث نهاده‌های کشاورزی نیز اعتبارات دیده شده و باید از اعتبارات جانبی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =