بازار طلا

انس طلا در روز چهارشنبه به سقف قیمتی ۲۶۰۰ دلار رسید و روز جمعه نیز این محدوده را شکست و این محرک مثبتی برای افزایش قیمت سکه و طلای آبشده در بازارهای داخلی بود. قیمت سکه و طلای آبشده هم موفق به شکست سقف‌های قیمتی مهمی شدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انس طلا روز چهارشنبه هفته گذشته سقف قیمتی جدیدی در محدوده ۲۶۰۰ دلار به ثبت رساند و سپس در روز جمعه این سقف قیمتی را نیز شکست. سقف‌شکنی انس طلا در بازارهای جهانی خبر مثبتی برای افزایش قیمت طلای آبشده و انواع سکه در بازارهای داخلی شد. طلای آبشده سقف قیمتی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را شکست و تا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت. طلای آبشده در سال جاری بارها برای عبور از سطح ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ناتوان بود. در معاملات هفته گذشته نیز با وجود ثبات نرخ ارز در بازار غیر رسمی ولی نوسانات طلا در بازارهای جهانی دلیلی شد تا طلای آبشده سقف قیمتی پیش‌رو را پشت سر بگذارد.

جهش قیمت‌ها در بازار طلا با چاشنی انس ۲۶۰۰ دلاری / روند صعودی قیمت طلا ادامه دار است؟

منابع مختلف سقف قیمتی طلای آبشده را در محدوده ۱۶ میلیون و ۸۰۰ تا ۱۷ میلیون تومان اعلام می‌کنند. این سقف قیمتی در فروردین ماه به ثبت رسید. اگرچه نرخ دلار نسبت به آن تاریخ کاهش یافته است ولی انس طلا از فروردین ماه تا کنون بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت. در صورت ادامه روند صعودی انس طلا انتظار می‌رود طلای آبشده نیز در هفته‌های پیش‌رو سقف قیمتی خود را پشت سر بگذارد.

سکه امامی نیز مانند طلای آبشده در معاملات هفته گذشته موفق به شکست سقف مهمی شد. سقف قیمتی سکه امامی در منابع مختلفی بین ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۴۶ میلیون تومان است. این سقف در فروردین ماه به ثبت رسید و سپس سکه به شدت ریزشی شد. سکه امامی در ماه‌های گذشته بارها برای عبور از سطح ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ناتوان بود ولی هفته گذشته با کمک انس طلا این محدوده را پشت سر گذاشت و به کانال ۴۴ میلیون تومان رسید.

جهش قیمت‌ها در بازار طلا با چاشنی انس ۲۶۰۰ دلاری / روند صعودی قیمت طلا ادامه دار است؟

فاصله سکه امامی با سقف تاریخی خود کمتر از ۲ میلیون تومان است ولی افزایش شدید قیمت انس طلا محرک خوبی برای افزایش قیمت‌ها در بازار سکه است. سایر سکه‌ها مانند ربع سکه و نیم سکه نیز در معاملات هفته گذشته صعودی شدند ولی رشد آنها به مراتب کمتر از سکه امامی بود.

آیا روند صعودی قیمت طلا ادامه دار است؟

انس طلا در روزهای گذشته محرک قوی برای افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی بود و گزارش‌ها نشان می‌دهد مؤسسات مالی مختلف همچنان به افزایش قیمت انس طلا در ماه‌های پیش‌رو امیدوارند. یک بانک آمریکایی اواسط هفته گذشته پیش‌بینی کرد قیمت انس طلا در سال ۲۰۲۵ به کانال ۳۰۰۰ دلار می‌رسد. جی‌پی‌مورگان و گلدمن ساکس نیز پیش‌بینی‌های مثبتی از افزایش قیمت طلا برای ماه‌های پیش‌رو ارائه دادند. با این حساب طلا در بازار داخلی با وجود ثبات نرخ ارز نیز همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =