بورس کالا

ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا و بخش صادراتی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ به ۵۲۵۶۶۸ میلیارد تومان رسید، این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۷ درصد افزایش یافته‌است. ضمن اینکه ارزش معاملات شهریور ۱۴۰۳ نسبت به شهریور ۱۴۰۲ بیش از ۱۹ درصد بیشتر بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا و بخش صادراتی در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ با افزایش ۱۴.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۲۵,۶۶۸ میلیارد تومان رسید. بر اساس آمار ارزش معاملات رینگ صنعتی فولاد در تمام ماه‌های سال ۱۴۰۳ به جز تیر بیشتر از سال گذشته بود و در اردیبهشت ماه به رکورد تاریخی ۱۱۵,۹۵۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا و بخش صادراتی در ۱۸ ماه اخیر به قرار نمودار زیر است:

رشد ۱۴.۷ درصدی ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا در ۶ ماه اول ۱۴۰۳

ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا و بخش صادرتی در شهریور ۱۴۰۳ نیز با افزایش بیش از ۱۹ درصدی نسبت به شهریور ۱۴۰۲ به عدد ۸۳,۲۱۷ میلیارد تومان رسید. در طول ۱۸ ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا ابتدا در اردیبهشت ۱۴۰۳ و سپس بهمن ۱۴۰۲ اتفاق افتاد و در مقابل پایین‌ترین ارزش معاملات نیز مربوط به فروردین ۱۴۰۲، شهریور ۱۴۰۲ و تیر ۱۴۰۳ اتفاق افتاد.

ارزش معاملات ۲ تولیدکننده داخلی در رینگ صنعتی بورس کالا طی بازه زمانی مورد بررسی به صورت نمودار زیر است:

رشد ۱۴.۷ درصدی ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا در ۶ ماه اول ۱۴۰۳

ارزش معاملات بسیاری از تولیدکنندگان داخلی در رینگ صنعتی بورس کالا طی فروردین ۱۴۰۲ افت چشم‌گیری داشت. ارزش معاملات فولاد هرمزگان جنوب نیز در این تاریخ ۳۷۰ میلیارد تومان بود با این حال پایین‌ترین ارزش معاملات برای این شرکت در مردادماه به ثبت رسید. در طرف مقابل بیشترین ارزش معاملات ذوب آهن اصفهان ابتدا در مرداد ۱۴۰۳ و سپس اسفند ۱۴۰۲ بود و پایین‌ترین ارزش معاملات این شرکت نیز در آبان ۱۴۰۲ اتفاق افتاد. ارزش معاملات ذوب‌آهن اصفهان و فولاد هرمزگان جنوب در شهریور ۱۴۰۳ بالاتر از مدت مشابه سال قبل بود.

کاتد مس و انواع شمش فولاد بالاترین ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا در ماه‌های اخیر را تشکیل می‌دهند. ارزش معاملات کاتد مس شرکت ملی صنایع مس ایران در رینگ صنعتی بورس کالا طی ۱۸ ماه اخیر به صورت نمودار زیر است:

رشد ۱۴.۷ درصدی ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا در ۶ ماه اول ۱۴۰۳

در طول ۱۸ ماه گذشته بین ۵ تا ۱۰ درصد از ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا مربوط به کاتد مس بود. در اردیبهشت‌ماه وقتی ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس کالا به یک رکورد تاریخی رسید، ارزش معاملات کاتد مس نیز یک رکورد تاریخی به ثبت رساند. ضمن اینکه ارزش معاملات کاتد مس در شهریورماه ۱۴۰۳ و به طور کلی ۶ ماه اول ۱۴۰۳ بالاتر از مدت مشابه سال ۱۴۰۲ بود. این روند فروش برای سایر محصولات حاضر در رینگ صنعتی بورس کالا مانند انواع شمش نیز صدق می‌کند. ارزش معاملات تولیدکنندگان بزرگ در این دسته طی ۶ ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =