استخراج طلا

شرکت بریک گلد به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا در جهان شناخته می‌شود که مسئولان آن به تازگی از برنامه‌های جدید خود برای افزایش تولید طلا خبر داده‌اند. طبق ادعای مدیرعامل این شرکت میزان استخراج طلا در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ رشد ۳۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، استخراج طلا در آمریکا توسط شرکت بریک گلد (Barrick Gold) تا سال ۲۰۳۰ رشد ۳۰ درصدی را تجربه خواهد کرد. شرکت بریک گلد به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا در جهان شناخته می‌شود که در حوزه استخراج فلزات به ویژه طلا، نقره و مس فعالیت می‌کند. مسئولان این شرکت به تازگی از برنامه افزایش ۳۰ درصدی استخراج و تولید طلا به دلیل رشد چشمگیر بهای انس طلا در سال جاری خبر دادند. بر اساس گفته‌های مارک بریستو (Mark Bristow)، مدیرعامل شرکت بریک گلد در نشست مجمع طلایی آمریکا، این شرکت طی پنج سال اخیر اقدام به ایجاد یک تجارت با سود پایدار در حوزه استخراج و تولید طلا و مس کرده است که نتیجه این تجارت طی سال‌های آینده نمایان خواهد شد و میزان استخراج طلا توسط شرکت بریک گلد به ویژه از معادن طلا آمریکا بالا خواهد رفت. همچنین به گفته مدیر اجرایی این شرکت، اکنون امتیاز بهره‌برداری از شش معدن طلا درجه یک با خلوص بالا در اختیار شرکت بریک قرار دارد و طبق ادعای آن‌ها برترین معادن طلا جهان در اختیار این شرکت است تا استخراج طلا در سال ۲۰۳۰ به سلطه کامل شرکت بریک گلد درآید.

سه پروژه‌های با هدف افزایش استخراج طلا

اخبار منتشرشده نشان می‌دهد شرکت بریک گلد به تازگی پروژه Goldrish را راه‌اندازی کرده که تا سال ۲۰۲۸ استخراج طلا توسط این پروژه ۴۰۰ هزار انس افزایش خواهد یافت. همچنین باید به پروژه Fourmile اشاره کرد که ثمره استخراج طلا آن دو برابر بیشتر از Goldrush خواهد بود. استخراج و بهره‌برداری ۱۴ میلیون انسی طلا از معادن نوادا از ایالات آمریکا نیز از دیگر برناه‌های این شرکت است که پیش‌بینی‌ها از حجم ذخایر بالا طلا در این معدن حکایت می‌کند، به طوری که شرکت بریک گلد تا سال ۲۰۴۵ برنامه استخراج طلا از این معادن این ایالت را دارد.

پروژه تولید طلا-مس در پاکستان

شرکت بریک گلد در کنار رشد پیش‌بینی‌شده در تجارت طلا به دنبال افزایش تولید مس نیز بوده تا حجم بالایی مس از سوی آمریکا راهی بازار جهانی شود. طبق توضیحات مدیرعامل این شرکت پروژه متحول کننده تولید طلا-مس برای اولین بار در جهان تا سال ۲۰۲۸ به مرحله اجرا خواهد رسید که ثمره این پروژه تولید ۵۰۰ هزار تن انس طلا و ۴۰۰ هزار تن مس در پاکستان خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد این شرکت به پیشرفت‌هایی در حوزه تجهیزات استخراج و تولید طلا و مس خود دست یافته است تا تولید فلزات در این دوره ۳۰ ساله دو برابر افزایش دهد. با این حال اطلاعاتی در این زمینه توسط این شرکت منتشر نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =