همایش ملی ناترازی انرژی صنعت برق و چشم انداز اقتصاد ایران

معاون امور اقتصادی استانداری در همایش ملی«ناترازی صنعت برق و آینده اقتصادی ایران» اصفهان گفت: باید در شورای انرژی استان دستورالعملی را تنظیم کنیم تا اعداد و ارقام و مصارف مشخص شود و از این طریق برای یافته‌های جدید از قبل پیش‌بینی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمود حقیقت سرشت معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان در همایش ملی ناترازی انرژی صنعت برق و چشم‌انداز اقتصادی ایران با اشاره به اینکه ناترازی یادآور ترازنامه‌های شرکتی است اظهار کرد: ناترازی در انباشت ایجاد می‌شود و در مقابل این دارایی‌ها، بدهی نیز وجود دارد.

وی افزود: نباید در حین برنامه و تابستان متوجه این موارد شد و قبل از آن تمام المان‌ها را باید بررسی و آثار آن را در جدول مشاهده کرد.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان افزود: در شورای انرژی استان باید یک دستورالعملی را تنظیم کنیم تا اعداد و ارقام و مصارف مشخص شود و از این طریق برای یافته‌های جدید از قبل پیش بینی صورت گیرد.

وی با اشاره به مثالی تصریح کرد: گفته شد که ۳ درجه در تابستان امسال افزایش دما وجود داشته و هر درجه یک هزار و ۷۰۰ مگاوات افزایش انرژی دارد از این رو برای مصرف باید یک برنامه‌ریزی صورت گیرد.

حقیقت سرشت با اشاره به ضرورت پیش‌بینی‌ها در عرضه و تقاضا و آینده‌نگری در مصارف انرژی تصریح کرد: همه تولید را نباید مصرف کرد در حالی که اکنون تمام تولید مصرف می‌شود و از ظرفیت ۱۰۰ درصدی استفاده که در این صورت مجموعه شرکت برق آسیب می‌بیند و امیدواریم به جداولی برای مدیریت صحیح برسیم که حتی برای سایر انرژی‌ها الگو قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =