پنل

مدیرعامل شرکت فولاد متیل در پنل تخصصی سرمایه‌گذاری و راهکارهای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ مقیاس گفت: تولید سازه‌های نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار شرکت فولاد متیل قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد تاجمیر ریاحی در پنل تخصصی سرمایه‌گذاری و راهکارهای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ مقیاس در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان اظهار کرد: فولاد متیل همزمان با فولاد مبارکه تأسیس شد و شرکت‌های متعددی را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است و امروز ۲۲ شرکت خدماتی زیر مجموعه این هلدینگ در نقاط مختلف کشور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید انرژی برق نیز هلدینگ متیل ورود کرده است، افزود: با بررسی روند تولید سازه‌های نیروگاه خورشیدی، تولید این سازه‌ها را با خریداری شرکت نام‌آوران مهر صنعت (از شرکت‌های سرمایه‌پذیر فولاد مبارکه) تحت پوشش مجموعه خود قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد متیل با بیان اینکه در حال حاضر آمادگی طراحی و ساخت سازه‌های نیروگاه‌های خورشیدی را داریم، گفت: ما امروز در این حوزه دارای مزیت رقابتی هستیم و یکی از این مزیت‌ها این است که ما تحت پوشش فولاد مبارکه هستیم و به خوبی می‌توانیم از ورق‌های با کیفیت برای تولید این سازه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت شرکت نام‌آوران مهر صنعت از ظرفیت‌های علمی نیز برای تولید سازه‌های نیروگاهی استفاده می‌کنیم، افزود: تاکنون پروژه‌هایی با حدود تولید ۵۰ مگاوات سازه را انجام داده‌ایم و تولید سازه با ۳۰ مگاوات ظرفیت نیز در دستور کار است.

تاجمیر ریاحی با اشاره به لزوم بومی‌سازی سازه‌های نیروگاهی در کشور ابراز کرد: بسیاری از این سازه‌ها برای واردات با توانمندی‌های کشور طراح تولید شده و شاید مزیت‌هایی در سبک‌سازی و مقاوم‌سازی اول سازه داشته باشد که می‌توان آن را با بخشی از ضخامت و کیفیت جابجا کرد.

وی تصریح کرد: ما در فولاد متیل ساخت داخل سازه‌ها را به صورت کامل در کشور در دستور کار داریم تا از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد متیل با بیان اینکه شرکت فولاد متیل تاکنون سازه‌های مختلفی را تولید کرده است، افزود: برای مثال سازه محل فعلی نمایشگاه بین المللی اصفهان توسط یکی از شرکت‌های زیر مجموعه فولاد متیل تولید شده است.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد متیل تاکنون در حوزه ساخت سازه‌های نیروگاه خورشیدی به صورت مستقیم حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است، ادامه داد: مجموعه سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت فولاد متیل حدود پنج هزار میلیارد تومان است و سرمایه‌گذاری سازه‌های نیروگاه خورشیدی نیز در قالب این سرمایه‌گذاری ها است.

تاجمیر ریاحی با بیان اینکه در حال حاضر برای تولید هر یک مگاوات برق خورشیدی باید سازه‌های آن را با ۳۵ هزار دلار وارد کشور کنیم، گفت: پیش‌بینی ما این است که باید در کشور تا سه سال آینده پنج میلیون مگاوات برق تولید کنیم که برای واردات این تعداد سازه باید حدود ۱۷۰ الی ۱۸۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما بیشتر در قالب تفاهمنامه با مجموعه‌ها در زمینه تولید سازه همکاری خواهیم داشت، افزود: این فعالیت‌ها شروع شده و پروژه‌هایی را در کشور داریم.

وی با بیان که در چشم انداز کشور تولید ۱۵ هزار مگاوات برق خورشیدی برنامه‌ریزی شده است، افزود: این در حالی است که تاکنون تولید ۹ هزار مگاوات برق به صورت طرح ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد متیل با بیان اینکه ساخت نیروگاه ۱۰ مگاواتی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: امیدواریم این پروژه را با مشارکت بخش خصوصی و مردم به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد متین توانایی تولید سازه‌های نیروگاه بادی را نیز دارد، گفت: به دنبال طراحی و اجراهای این سازه‌ها نیز هستیم.

تاجمیر ریاحی با بیان اینکه در فولاد متیل در حوزه ساخت سازه‌های نیروگاهی اشتغال‌زایی چشمگیری نداریم، ادامه داد: در واقع ما درصدد استفاده از ظرفیت‌های فعلی هستیم و از این رو در زمینه اشتغال جدید تأثیر زیادی نداریم اما در زمینه پایداری اشتغال می‌توانیم فعالیت‌های جدی را دنبال کنیم.

وی در خصوص مزیت‌های زیست محیطی راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در گروه فولاد مبارکه و همکاری این شرکت‌ها برای توسعه این نیروگاه‌ها گفت: باید توجه داشت که عمده ترددها و فعالیت‌های شرکت‌های صنعتی و به ویژه فولاد مبارکه در روز انجام می‌شود و چنانچه بتوان از خودروهای برقی استفاده کرد می‌توان برق مورد نیاز این خودروها را از محل این نیروگاه تأمین کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد متیل ادامه داد: در کشورهای اروپایی قرار است حدود ۴۰ درصد از خودروها برقی شود در چین نیز چنین برنامه‌ریزی انجام شده است که همه این اقدامات برای کاهش آلودگی بوده است و ما نیز باید در این زمینه ورود کنیم.

تاجمیر ریاحی در ادامه با بیان اینکه حدود ۸ ماه است که در زمینه تولید سازه‌ها ورود کرده‌ایم، گفت: سعی داریم این حوزه را هم پوشش دهیم و از ظرفیت شرکت‌های زیر مجموعه متیل در نقاط مختلف کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت مهر صنعت نیز در این زمینه بخش نظارتی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: همچنین در کنار شرکت صناپ نیز حضور خواهیم داشت و در پروژه‌های این شرکت مشارکت خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =