آهن آلات

قیمت آهن آلات در بازار آزاد طی هفته ابتدایی مهرماه افزایش پیدا کرد. بیشترین رشد قیمت در بازار میلگرد به ثبت رسید در حالی که قیمت‌ها در بازار نبشی نسبت به دو هفته قبل تفاوت چندانی نداشت. قیمت بعضی از انواع تیرآهن و پروفیل نیز صعودی بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌ها در بازار آزاد آهن‌آلات با آغاز مهرماه بر مدار صعود قرار گرفتند. به طور سنتی تقاضا برای آهن‌آلات در نیمه گرم سال افزایش پیدا می‌کند و همین مسئله منجر به رشد قیمت آهن‌آلات در بازار آزاد خواهد شد و در مقابل نیمه سرد سال تقاضا برای آهن‌آلات کاهش پیدا می‌کند. فعالان بازار آهن‌آلات از افت شدید تقاضا برای آهن‌آلات در فصل بهار و تابستان می‌گویند در مقابل هفته گذشته یعنی نخستین هفته از فصل پاییز تقاضا برای آهن آلات رشد کرد و این موضوع با افزایش قیمت آهن آلات به ویژه میلگرد همراه بود.

قیمت میلگرد در بعضی از اندازه‌ها بیش از ۱ درصد افزایش پیدا کرد. برای مثال قیمت میلگرد ۱۸ محصول ذوب آهن اصفهان از کیلویی ۲۶,۴۵۰ تومان به ۲۷,۰۰۰ تومان رسید. میلگرد ۱۰ نیشابور نیز از کیلویی ۲۶,۷۰۰ تومان به ۲۷,۴۰۰ تومان رسید. افزایش قیمت میلگرد در محصول بسیاری از تولیدکنندگان دیده شد و با این حساب کف قیمت هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد به کانال ۲۵ هزار تومان رسید. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد محصولات آریان فولاد افزایش قیمت بیشتری نسبت به سایر میلگردهای موجود در بازار به ثبت رساندند. میلگرد ۱۴ آریال فولاد از کیلویی ۲۵۱۰۰ به ۲۶,۰۰۰ تومان رسید. در بازار تیرآهن نیز قیمت‌ها صعودی بود.

هفته پایانی شهریورماه قیمت بعضی از انواع تیرآهن به شدت کاهش یافته‌بود و افزایش قیمت هفته گذشته همچنان از سطح کاهش قیمت دو هفته قبل کمتر بود. برای مثال قیمت هر شاخه تیرآهن سایز ۱۶ ماهان از ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان کاهش یافت و هفته اول مهرماه تا ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان افزایش یافت. کف قیمت تیرآهن در معاملات کیلویی نیز به کانال ۲۷ هزار تومان رسید. در بازار نبشی قیمت‌های اعلامی نسبت به دو هفته قبل تفاوت خاصی نداشت ولی در بازار پروفیل افزایش قیمت در محصول بسیاری از شرکت‌ها به ثبت رسید.

قیمت هر کیلوگرم پروفیل ۲ محصول پروفیل اصفهان از کیلویی ۳۲۸۰۰ تا ۳۳,۲۰۰ تومان رسید. در پایان هفته کف قیمت پروفیل در معاملات کیلویی ۳۳,۰۰۰ تومان بود ولی قیمت‌ها برای تعدادی از محصولات پروفیل تهران به کیلویی ۳۴ هزار تومان نیز می‌رسید. قیمت پروفیل تهران نسبت به ۲ هفته قبل ثابت بود ولی قیمت پروفیل اصفهان و پروفیل اطلس مازندران در معاملات هفته اول مهرماه افزایش یافتند. فعالان بازار آهن آلات نسبت به ادامه روند صعودی قیمت‌ها در بازار آهن آلات خوش‌بین نیستند و عقیده دارند با آغاز نخستین دور سرما تقاضا افت محسوسی به ثبت می‌رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =