نوجوانان

با همکاری واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان و با هدف ارزیابی و ارتقای استعداد فرزندان کارکنان، طرح «ستاره شو، استعدادیابی نوجوانان» برگزار شد.

به گزارش ایراسین، همه والدین دغدغه موفقیت و سعادت فرزند خود را دارند. ازاین‌رو، رویکردهای مختلفی در پیش می‌گیرند تا اطمینان پیدا کنند فرزندشان وقتی جوان برومندی شد، می‌تواند سری در سرها دربیاورد و گلیم خود را از آب بیرون کشد. با این هدف، هزاران مسیر را در پیش می‌گیرند: کلاس‌های فوق‌برنامه، بهترین مدرسه، نظارت هر روز بر درس و مشق فرزند و هزار و یک زحمت دیگر. اما همیشه یک سؤال اصلی دارند: فرزند ما در چه زمینه‌ای توانمندتر است؟ سرمایه‌گذاری در چه حوزه‌ای می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت فرزند من باشد؟ کجای مسیر را تا به الآن اشتباه کرده‌ام و با فشار بیهوده انرژی خود و لحظات فرزندم را تلف کردم. برای پاسخ به این سؤالات و راه‌حلی برای دغدغه والدین طرحی با عنوان «ستاره شو، استعدادیابی نوجوانان» توسط مرکز آموزش و توسعه فولاد مبارکه اجرا شد.

در این رویداد که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۵ و ۶ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، خبری از تست و سخنرانی نبود. سراسر این رویداد با تمرین و بازی، پانتومیم، مصاحبه‌گری و گویندگی رادیو، تحلیل، نقد و بررسی یک موضوع، نویسندگی و بازی‌های تخته‌ای سپری شد.

مبانی نظری این طرح که در نشست‌های تخصصی برنامه‌ریزی شد، معتبرترین مدل‌های رشد و توسعه استعداد از جمله مدل‌های استرنبرگ، کلیفتون، پیرتو، گانیه، تاننبام و سابوتنیک بود که در قالب چهار ایستگاه فعالیتی، با حضور تیمی از تسهیلگران و مشاهده‌گران به شناخت نیم‌رخ استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان دست یافتند و تکنیک‌های ارتقا و بهبود آن‌ها را تمرین کردند. پس از آن، نتایج مشاهدات و راهکارهای ارتقا و رشد استعداد با والدین به اشتراک گذاشته شد. امید است با اجرای این طرح والدین درک صحیحی از مفهوم استعداد و موفقیت کسب کنند و با اعتمادبه‌نفس حاصل از انجام این فعالیت‌ها، فرزندانمان نیز هدفمند کردن و متمرکزتر برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =