• ۵ ساعت قبل
  • کد خبر: 61892
  • readingTime: ۱ دقیقه
ایران

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، تفاهم‌نامه همکاری‌های تجاری از طریق تهاتر کالا و خدمات بین ایران و ارمنستان را امضاء کرد.

به گزارش ایراسین، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در سفر به ارمنستان، در راستای تسهیل فرآیند تجاری تفاهم‌نامه همکاری‌های تجاری از طریق تهاتر کالا و خدمات ایران و ارمنستان را امضا کرد.

سپیده اکبرپور تجریشی رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری ایران و ارمنستان از طریق تهاتر، گفت: مطابق با مفاد این تفاهم‌نامه مقرر شده است که دو طرف بعد از گذشت ۳ ماه شرکت‌هایی را به‌عنوان اپراتور به یکدیگر معرفی و در ادامه این شرکت‌ها لیست کالاهای قابل تهاتر را تعیین و زمینه‌های اجرای این تفاهم‌نامه را فراهم کنند.

وی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران تعیین کننده شرکت‌های اپراتور و ناظر اجرای این تفاهم‌نامه است. دشواری نقل‌و انتقالات مالی در شرایط مالی باعث شد که برای عبور از آن به مکانیزم‌های دیگری چون تهاتر روی بیاوریم. ارمنستان از امضای تهاتر کالا با ایران استقبال کرده است.

اکبرپور تجریشی با اشاره به افتتاح مرکز تجاری ایران در ارمنستان، بیان کرد: ارمنستان، دروازه ورود ایران به اوراسیا است از این‌رو با حضور محمد اتابک وزیر صمت وزیر صمت و وزیر اقتصاد ایران مرکز تجاری ایران در ارمنستان در فضای بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و ۱۰۷ غرفه افتتاح شد. به نظر می‌رسد افتتاح این مرکز می‌تواند سرآغازی برای ارتقای اقتصادی دو کشور باشد.

وی در پایان از سفر معاون اول رئیس جمهور ایران به ایروان خبر داد و گفت: محمدرضا عارف امروز در نشست رؤسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا سخنرانی خواهند کرد و در ادامه هیأت ایرانی با نخست‌وزیر ارمنستان، ازبکستان، قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدعلی دهقان دهنوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به‌منظور شرکت در «نشست بزرگ تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا» به ایروان جمهوری ارمنستان سفر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =