آتش نشانی

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت:به صفر رساندن حوادث با برنامه‌ریزی، تلاش، توجه و نظارت مؤثرتر بر فرایندها و کارها امکان‌پذیر است.

به گزارش ایراسین، آئین گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی، شنبه ۷ مهرماه، با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه در جمع آتش‌نشانان، و همچنین حضور معاون بهره‌برداری، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، مدیر HSE مدیر آموزش، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی و همکاران آتش‌نشان در محل معراج‌الشهدای شرکت، مانور واحد آتش‌نشانی در فولاد مبارکه و گردهمایی به همین مناسبت در مجتمع فولاد سبا روز برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی شرکت ضمن دیدار چهره‌به‌چهره با آتش‌نشانان روز آتش‌نشانی و ایمنی را به آن‌ها تبریک گفت: با عنایت به اهمیت ایمنی و امنیت در صنعت همواره قدردان زحمات شما هستیم.

وی گفت: در مجموعه‌ای که به‌واسطه تولید و دیگر موارد، سطح ایمنی بالایی را طلب می‌کند، آتش‌نشانی باید همواره با واکنش سریع برای کمک‌رسانی به شرکت و محیط پیرامون آماده باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: زمانی می‌توانیم به رکوردها و اتفاقات خوب در مجموعه افتخار کنیم که به‌لحاظ ایمنی الگو باشیم. باید به‌لحاظ ایمنی در کشور به‌عنوان یک الگو مطرح باشیم و در عرصه بین‌الملل نیز جایگاه خود را ارتقا دهیم.

وی تأکید کرد: برای بهتر شدن در حوزه ایمنی نه‌تنها باید آمار حوادث کاهش و رتبه میان سایر فولادسازان بهتر شود؛ بلکه باید برای به صفر رساندن حادثه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری صورت گیرد. به خاطر داشته باشیم به صفر رساندن حوادث با برنامه‌ریزی، تلاش، توجه و نظارت مؤثرتر بر فرایندها و کارها امکان‌پذیر است.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: اگرچه فولاد مبارکه در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله تولید و ایمنی و آتش‌نشانی الگو است و زحمات همکاران در این زمینه قابل‌تقدیر است اما به‌دلیل اهمیت حفظ جان همکاران و ارزش والای سرمایه‌های انسانی باید تأکید کنم که انتظارات ما برآورده نشده است و باید برای ارتقای ایمنی کارکنان شرکت و همکاران پیمانکار برنامه‌ریزی و دقت بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: مجموعه فولاد مبارکه برای امیدآفرینی در جامعه و رقم‌زدن اتفاقات خوب همه تلاش خود را می‌کنند؛ اما یک حادثه هرقدر که کوچک باشد و حتی برای فردی که از بیرون به مجموعه ما آمده رخ دهد، تمام شیرینی‌ها را به کام کارکنان و مسئولان سازمان تلخ می‌کند. باید بررسی کنیم هر جا نیاز به اصلاح فرایند احساس می‌شود در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل اقدام شود.

وی اضافه کرد: حوادث در هر سطحی ناراحت‌کننده است و کام کل سازمان را تلخ می‌کند؛ بنابراین باید تلاش کنیم که تا کارخانه بدون حادثه باشد و رسیدن به این نقطه هدف‌گذاری شده و آرزوی ما است. در این راه و در عرصه ایمنی، همکاران کارگروه آتش‌نشانی و ایمنی نقش بیشتری دارند تا بتوانیم در ادامه نیز افتخارات بیشتری را برای شرکت و کشور عزیزمان رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =