کانون

اولین نشست تخصصی کانون صنعت احداث استان اصفهان با حضور همه فعالان این صنعت در اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، اولین نشست تخصصی کانون صنعت احداث استان اصفهان با حضور همه فعالان این صنعت در اصفهان برگزار شد.

در این نشست، آتوسا افغان، رئیس کانون صنعت احداث استان اصفهان با بیان اینکه این کانون در سال ۱۳۹۹ به همت فعالان صنعت احداث راه‌اندازی شده و اقدامات زیرساختی نیز انجام شده است، اظهار کرد: امروز که در هیأت مدیره دوره دوم فعالیت این کانون هستیم، سعی داریم دغدغه‌مندتر و تخصصی‌تر و با استفاده از نظرات همه انجمن‌های تخصصی صنعت احداث برنامه‌های خود را تدوین و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد از مشاغل و ۳۵ تا ۵۸ درصد از سرمایه‌گذاری ها در حوزه مسکن است، ابراز کرد: از این رو هم‌افزایی فعالان این صنعت برای افزایش کیفیت پروژه‌ها و همچنین بررسی و پیگیری چالش‌های هر بخش امری ضروری است.

رئیس کانون صنعت احداث استان اصفهان با بیان اینکه انجمن مهندسین معمار استان اصفهان دغدغه اجرایی شدن مبحث ۱۹ در صنعت ساختمان را داشته، گفت: از این رو در این راستا این موضوع در کانون مطرح و با طراحی نشان سبز ساختمان با شعار «اصفهان من شهر پایدار» این موضوع را در دستورکار قرار دادیم.

همچنین سیدمرتضی حسام‌نژاد، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه آشنایی با متخصصان حوزه صنعت احداث اصلی‌ترین دلیل حضور در این جلسه است، اظهار کرد: کانون صنعت احداث می‌توان در پیشبرد اهداف ما در حوزه شهرسازی و همچنین نظام مهندسی تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحقق مبحث ۱۹ در ساختمان‌ها مطالبه مشترک شهرداری و نظام مهندسی است، ابراز کرد: در این زمینه شهرداری در نظر دارد در گام نخست فرهنگسازی را در دستور کار قرار دهد و در گام دوم قانون را اجرا کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: ما بر این باوریم که مبحث ۱۹ باید از تولد ساختمان مورد توجه باشد تا در کاهش هزینه‌ها نیز کمک کننده باشد.

حسام نژاد همچنین به انجام مطالعات فرونشست در اصفهان به همت شهرداری اشاره کرد و گفت: فاز اول این مطالعات به پایان رسیده و فاز دوم تحت عنوان اقدامات مورد نیاز در دستور کار است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و کانون صنعت احداث ادبیات یکدیگر را درک می‌کنند، ادامه داد: از این رو در قالب پروژه‌های مختلف و تهاتر می‌توان همکاری خوبی را داشت.

همچنین سید کریم داوودی، فعال صنعت مسکن و عضو انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت انبوه ساز در سطح استان اصفهان اظهار کرد: باید توجه داشت که جمعیت استان اصفهان ۶ تا ۷ درصد ایران است و این در حالی است که سهم این استان در تولید ناخالص حدود ۱۷ درصد است.

وی با بیان اینکه بر این اعتقادم که بخشی از آلودگی هوای اصفهان به خودمان بر می‌گردد، گفت: ما باید برای حل این چالش دغدغه داشته باشیم و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های جدید این چالش را برطرف سازیم.

عضو سابق شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مصرف آب شهری در اصفهان حدود ۱۵ سال پیش ۱۵۰ میلیون متر مکعب و امروز با توجه به افزایش جمعیت و بارگذاری‌های جدید به ۴۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است، تصریح کرد: ما باید با راه‌اندازی تصفیه خانه در مجتمع‌های مسکونی و … آب مصرفی را به شهر برگردانیم و اقلیم شهر را تغییر دهیم.

همچنین علیرضا دلال زاده، مدیر دفتر نماینده جامعه مهندسی مشاور و عضو انجمن صنفی مشاوران اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه انجمن‌های صنفی صنعت احداث به همت مردم راه‌اندازی شده و این انجمن‌ها می‌تواند یکی از ارکان اصلی توسعه باشد، گفت: بر این اساس تاکنون ۲۱۱ مشاور در استان اصفهان ثبت شده که بیش از ۱۱۰ عضو فعال دارد.

وی اضافه کرد: دهمین دوره انجمن صنفی مشاوران تشکیل شده و در شورای تأمین استان نیز دارای کرسی است و در گروه نظارت، پیمان و آموزش شورای تأمین استان به صورت فعال حضور دارد.

مدیر دفتر نماینده جامعه مهندسی مشاور استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه فرونشست، بحران آب و … چالش‌های جدی است که باید برطرف شود، گفت: مهندسان مشاور در این زمینه نقش تأثیرگذاری دارند و هم افزایی آنها می‌تواند در حال این بحران‌ها کمک کننده باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه از مؤسسان این کانون حسن نوری، محمدرضا مانی و مسعود شهامت تقدیر به عمل آمد و از نشان سبز ساختمان با شعار «اصفهان من شهر پایدار» رونمایی شد و همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان، کانون صنعت احداث استان اصفهان و انجمن علمی مدیریت انرژی ایران برای اجرا و پیگیری مبحث ۱۹ ساختمان به امضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =