تاراز

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز گفت: خط اسیدشویی شرکت فولاد تاراز به عنوان سومین واحد اسیدشویی بزرگ کشور با ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار تن در سال، در آستانه بهره‌برداری کامل قرار گرفته است.

به گزارش ایراسین، محمد خوش‌خلق، مدیرعامل شرکت فولاد تاراز در خصوص وضعیت واحد اسیدشویی این شرکت اظهار داشت: خط اسیدشویی شرکت فولاد تاراز با ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار تن در سال، در آستانه بهره‌برداری کامل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه واحد اسیدشویی فولاد تاراز آماده بهره‌برداری شده است، افزود: کلنگ احداث این واحد، فروردین‌ماه سال گذشته به زمین خورد و همزمان با تکمیل ساختمان، تجهیزات لازم خریداری و درنهایت پس از ۴.۵ ماه تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت، فرایند نصب هم به اتمام رسید و اولین کلاف‌های آن تولید شد.

خوش‌خلق با بیان اینکه خط اسیدشویی فولاد تاراز، سومین خط اسیدشویی بزرگ کشور خواهد بود، عنوان کرد: این خط اسیدشویی، با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن محصول در سال، پس از خط ۱.۴ میلیون تنی فولاد مبارکه و خط ۵۵۰ هزار تنی فولاد غرب آسیا، در رتبه سوم کشور قرار می‌گیرد و این شرکت را قادر خواهد ساخت تا ضمن تأمین نیاز خود، با استفاده از ظرفیت مازاد ایجاد شده بخشی از نیازهای شرکت‌های تابعۀ فولاد مبارکه به اسیدشویی را نیز پوشش دهد.

مدیرعامل فولاد تاراز با تشریح روش اسیدشویی در این خط، اذعان کرد: خط اسیدشویی فولاد تاراز از نوع اس. ام. ای کانتینیوس پوش‌پول با روش شستشوی حوضچه‌های غوطه‌وری است که نسبت به روش اسپری نازل، مقرون‌به‌صرفه‌تر است و تعمیر و نگهداری راحت‌تری دارد و باتوجه به زمان تعمیرات کمتر، می‌تواند بازدهی مناسبی را به همراه داشته باشد.

وی با توضیح جایگاه اسیدشویی در خط تولید تصریح کرد: این خط، پس از پروسه نورد گرم و خط آنلینگ و قبل از پروسۀ نورد سرد قرار می‌گیرد و در نهایت، محصول پس از نورد سرد می‌تواند تبدیل به ورق‌های پوشش‌دار مانند گالوانیزه یا ورق رنگی شود.

خوش‌خلق با بیان اینکه تمام سیستم‌های نوردکاری در ایران می‌توانند مشتری بالقوه خط اسیدشویی فولاد تاراز باشند، گفت: باتوجه به اینکه تمامی خطوط استفاده‌کننده از ورق‌های پوشش‌دار، نیازمند فرایند اسیدشویی هستند، فولاد تاراز فضای مناسبی برای کسب درآمد بیشتر از این طریق خواهد داشت و حتی می‌تواند در زمان مناسب نبودن بازار محصولات گالوانیزه، مسیر جایگزینی برای درآمدزایی داشته باشد.

مدیرعامل فولاد تاراز خاطرنشان کرد: امیدواریم با به ثمر نشستن طرح‌های توسعه‌ای، علاوه بر ایجاد ارزش افزودۀ ناشی از توسعه زنجیره و کاهش بهای تمام شده محصول، ارزش مالی سهام سهامداران که با مشارکت در افزایش سرمایه، منافع بلندمدت سرمایه‌گذاری را به منافع کوتاه‌مدت تورمی ترجیح داده‌اند، افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =