قلب ب

پژوهش جدید انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد ابتلاء به عفونت کووید ۱۹، خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ را تا سه سال پس از آن به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

به گزارش ایراسین، این پژوهش که در مجله آرتریو اسکروز (Arteriosclerosis) منتشر شد نشان می‌دهد این خطر برای بیمارانی که به نوع شدید کووید ۱۹ بیماری مبتلا و در بیمارستان بستری شدند، بیشتر است.

پژوهشگران با بررسی داده‌های بانک اطلاعات پزشکی بریتانیا (نوعی بانک اطلاعاتی که نمونه‌های بیولوژیک را برای استفاده در پژوهش‌های مختلف ذخیره می‌کند) دریافتند در بزرگسالانی که قبل از دریافت واکسن کووید ۱۹، به نوع خفیف تا شدید عفونت کووید ۱۹ مبتلا شدند، خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ در طول تقریباً سه سال بعد از ابتلاء، افزایش یافته است.

افزایش خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ مرتبط با عفونت کووید ۱۹ با عوامل خطر قلبی‌عروقی مانند دیابت نوع ۲، بیماری عروق محیطی و بیماری قلبی‌عروقی مقایسه‌شدنی است.

پژوهشگران دریافتند داشتن گروه خونی غیر اُ (O)، یعنی آ، بِ و آبِ (A, B, AB)، با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی در بین مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ قبل از تزریق واکسن مرتبط است.

بر اساس گزارش ایرنا، آنان خاطرنشان کردند یافته‌هایشان نشان می‌دهد استفاده از روش‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های قلبی‌عروقی برای افراد مبتلا به کووید ۱۹ احتمالاً مفید خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =