کوید

پژوهشگران راهکارهای روشن، اجرا شدنی و دسترس‌پذیر خود برای دستیابی به هدف کاهش ۵۰ درصدی مرگ‌های زودرس قبل از سال ۲۰۵۰ میلادی در اجلاس جهانی بهداشت ارائه خواهند کرد.

به گزارش ایراسین، گروهی متشکل از ۵۰ متخصص برجسته بین‌المللی در کمیسیون سرمایه‌گذاری در بخش سلامت (CIH) لَنسِت، چگونگی دستیابی به هدف کاهش ۵۰ درصدی احتمال مرگ قبل از ۷۰ سالگی در سراسر جهان تا سال ۲۰۵۰ میلادی را بررسی کردند.

گزارش این پژوهشگران در روز سه‌شنبه، ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی (۲۴ مهر ۱۴۰۳ شمسی) در اجلاس جهانی بهداشت در برلین (پایتخت آلمان)، منتشر خواهد شد. این گزارش به صورت رایگان در دسترس عموم خواهد بود و ارائه آن در اجلاس جهانی بهداشت، از ساعت ۴ تا ۵:۳۰ بعد از ظهر سه‌شنبه به ساعت تابستانی اروپای مرکزی، به صورت برخط قابل مشاهده است.

به گفته این پژوهشگران، هدف «۵۰ در ۵۰» یعنی کاهش ۵۰ درصدی احتمال مرگ زودرس (مرگ قبل از ۷۰ سالگی)، بر ۱۵ بیماری اولویت‌دار تمرکز دارد که هشت مورد از آن‌ها مربوط به بیماری‌های عفونی و سلامت مادر و هفت مورد مربوط به بیماری‌ها و آسیب‌های غیر واگیر است.

علاوه بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و خدمات برای این ۱۵ بیماری اولویت‌دار، افزایش مالیات بر تنباکو احتمالاً بیش از هر سیاست بهداشتی دیگری برای کاهش مرگ‌ومیر زودرس کمک کند.

علاوه بر این، این گزارش تخمین می‌زند که در ۱۰ سال آینده بیش از ۲۰ درصد احتمال شیوع یک بیماری همه‌گیر، تا حدی شبیه به همه‌گیری کووید ۱۹ وجود دارد که حداقل ۲۵ میلیون نفر را می‌کُشد و ضرورت آمادگی در برابر همه‌گیری را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش ایسنا، گزارش بهداشت جهانی ۲۰۵۰ میلادی، مسیری را برای کشورهای با درآمد بالا، متوسط و کم ارائه می‌کند تا رفاه و امید به زندگی را تا سال ۲۰۵۰ تا حد زیادی افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =