عراقچی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مقامات عالی‌رتبه عمان در خصوص استمرار نسل کشی و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان به عنوان عوامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایراسین، سیدعباس عراقچی که در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای منطقه، به عمان سفر کرده است امروز (دوشنبه ۲۳ مهرماه) با ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی وزیر امور دیوانی سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن بررسی آخرین تحولات در غزه و لبنان، شرایط حاکم بر منطقه را خطرناک توصیف نموده و بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از تحمیل جنگ و بی ثباتی بر منطقه تاکید کردند.

دو طرف استمرار نسل کشی و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانسته و خواستار اقدام عملی و فوری جامعه جهانی برای توقف جنایت و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی شدند.

در جریان این گفت‌وگو همچنین ضرورت افزایش رایزنی‌ها بین کشورهای منطقه جهت پیشگیری از تشدید ناامنی و حفظ صلح در غرب آسیا و نیز ارسال کمک‌های ضروری به آوارگان مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

بر اساس گزارش ایسنا، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به این دیدار نوشت: در این دیدار طرفین تأکید داشتند که باید حداکثر تلاش‌ها معطوف کاهش درد و رنج مردم مظلوم غزه و لبنان، توقف نسل کشی و تجاوز رژیم اسرائیل، و حفاظت از صلح منطقه گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =