گوشت قرمز

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت قرمز در مقایسه با اوایل ماه ‌جاری حدود ۳۰ هزار تومان در ازای هر کیلوگرم کاهش یافته است. وزن‌گیری مناسب دام‌ها و نبود رونق در بازار گوشت قرمز علل اصلی نزول قیمت‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مشاهدات میدانی از فروشگاه‌های پروتئینی سطح شهر از کاهش جزئی قیمت گوشت قرمز در نیمه دوم مهر ماه ۱۴۰۳ حکایت می‌کند. این در حالیست که هر ساله با شروع فصول پاییز و زمستان و سرد شدن هوا مصرف پروتئین و گوشت قرمز در کشور بالا می‌رود و روند صعودی تقاضا منجر به رشد قیمت‌ها خواهد شد. در مقابل بازار گوشت قرمز در شرایط فعلی از آرامش نسبی برخوردار است. گفت‌وگو با شماری از قصابان اصفهانی نشان می‌دهد تقاضا برای گوشت قرمز به دلیل بالا بودن قیمت‌ها پایین است و اقشار زیادی به جای خرید گوشت قرمز به تهیه سایر اقلام پروتئینی با قیمت مناسب‌تر روی آورده‌اند. به اعتقاد آن‌ها افراد زیادی خرید گوشت گوساله تنظیم بازاری را به گوسفندی به دلیل قیمت مناسب ترجیح می‌دهند. این روزها اگر سری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزنید، قادر به خرید گوشت قرمز تنظیم بازاری با قیمت مناسبی خواهید بود، برای نمونه ران گوساله بسته‌بندی شده در بعضی از فروشگاه‌ها حوالی ۳۰۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است و یا سردست مخلوط گوساله بسته‌بندی شده تنظیم بازاری با قیمتی نزدیک به ۳۰۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز کاهش تقاضا را عامل اصلی کاهش قیمت‌ها می‌داند و دراین‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: قیمت گوشت قرمز در مقایسه با اوایل ماه جاری حدود ۳۰ هزار تومان در ازای هر کیلوگرم کاهش یافته است که یکی از علل این موضوع به رونق نداشتن بازار گوشت قرمز باز می‌گردد.

ملکی اضافه کرد: دام‌ها در این فصل به خوبی وزن می‌گیرند و وزن گیری مناسب دام‌ها در کنار افت تقاضا برای این محصول دو عامل کاهش قیمت گوشت قرمز طی روزهای گذشته محسوب می‌شود.

اکنون هر کیلوگرم ران گوسفندی حوالی ۹۰۰ هزار تومان، ماهیچه گوسفندی ممتاز ۹۶۰ هزار تومان، شقه گوسفندی ۸۵۰ هزار تومان، راسته گوسفندی ۷۴۰ هزار تومان، چرخ کرده گوسفندی ۵۲۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۵۷۸ هزار تومان، راسته گوساله ۷۹۸ هزار تومان، دنبه گوسفندی ۳۳۸ هزار تومان، کله و پاچه گوسفندی بسته به وزن بین ۵۷۰ تا ۹۵۰ هزار تومان، یک دست سیراب شیردان گوسفندی ممتاز نیز کم‌تر از ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. البته باتوجه به درجه کیفی گوشت احتمال بالا و پایین بودن چند ده هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی در قصابی‌های سطح شهر وجود دارد. روز گذشته گوسفند زنده بدون تغییر کار با قیمت ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در عرضه شد و این بها برای برای گوساله زنده حوالی ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =