بازار رمزارزها

همزمان با انتشار جدیدترین نتیجه نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا، قیمت بیت‌کوین با افزایش بیش از ۹ درصدی به کانال ۶۸ هزار دلار رسید. هر بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی با قیمت ۴ میلیون و ۳۰۰ میلیون تومان معامله شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین نظرسنجی‌ها از پیشتازی بیش از ۲۲ درصدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو خبر می‌دهد. مؤسسات نظرسنجی مدعی‌اند، ترامپ در ایالات پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین برتر دارد. همزمان با انتشار این خبر قیمت بیت‌کوین نیز صعودی شد و هر بیت‌کوین با رشد هفتگی بیش از ۹ درصدی به کانال ۶۸ هزار دلار رسید. کمپین ترامپ طی یک سال گذشته بارها از بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال حمایت کرده‌اند و تحلیل‌گران مدعی‌اند پیروزی ترامپ خبر خوبی برای بازار رمزارزهاست.

با رشد قیمت بیت‌کوین حجم بازار رمزارزها به ۲.۳۵ تریلیون دلار رسید و شاخص ترس و طمع با صعود به عدد ۶۱ در محدوده طمع قرار گرفت. واکنش قیمت سایر رمزارزها نیز مثبت بود. قیمت هر دوج‌کوین بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت، رمز ارز ENA بازدهی ۲۴ درصدی به ثبت رساند و قیمت رمز ارز MEW به رشد ۳۷ درصدی به ۰.۰۰۸۸۹ دلار رسید. سنگین‌ترین رشد قیمت‌ها در جریان معاملات هفته اخیر مربوط به میم‌کوین‌ها بود.

در فاز صعودی بازار رمزارزها قیمت میم‌کوین‌ها رشد سنگینی به ثبت رسانده‌اند ولی کارشناسان بارها بر ریسک بالای سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها هشدار داده‌اند. میم‌کوین نوسانات شدیدی دارند و گاهی در مدت کوتاهی بخش عمده ارزش خود را از دست می‌دهند. در جریان معاملات هفته چهار مهرماه نیز با وجود جو مثبت حاکم بر بازار رمزارزها قیمت میم‌کوین GOATAI نزدیک به ۹۵ درصد کاهش یافت.

رشد ۹ درصدی قیمت بیت‌کوین همزمان با اعلام نتیجه نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا

بر اساس آمار، درصد بالایی از سرمایه‌گذاران در میم‌کوین‌های بازار رمزارزها بخش عمده دارایی خود را از دست می‌دهند. با این حال در ماه‌های گذشته بیشترین حجم معاملات در صرافی‌های داخلی متعلق به چند میم‌کوین خاص است. حجم معاملات میم‌کوین‌های بی‌بی‌دوج و داگز در صرافی‌های داخلی افزایش یافته‌است. داگز در ماه جاری بالاترین سطح معاملات در صرافی‌های داخلی را داشت.

رمزارزها به روایت ریال

هفته چهارم مهرماه قیمت ریالی هر بیت‌کوین به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید، قیمت اتریوم نیز ۱۶۵ میلیون تومان را رد کرد و هر ریپل با قیمت ۳۴ هزار تومان معامله شد. رشد نرخ تتر در بازار غیررسمی یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در صرافی‌های داخلی بود. هر تتر در کانال قیمتی ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود. به طور معمول با افزایش قیمت بیت‌کوین، نرخ تتر در صرافی‌های داخلی کمی کاهشی می‌شود و در طرف مقابل افت شدید قیمت بیت‌کوین منجر به رشد شدید قیمت تتر خواهد شد. قیمت تتر در زمان رشد بیت‌کوین از نرخ دلار در بازار آزاد عقب می‌افتد. در ماه جاری قیمت تتر چند مرتبه به کانال ۶۴ هزار تومان صعود کرد و دوباره به سطح ۶۳ هزار تومان برگشت. بازدهی رمزارزها در طول ۲ ماه گذشته نسبت به ریال به مراتب بالاتر از تتر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =