ارز دیجیتال - رمز ارز - ارزهای دیجیتال

قیمت بیت‌کوین با کاهش ۸ درصدی در معاملات هفته گذشته تا کانال ۵۲ هزار دلار سقوط کرد و به دنبال آن ارزش بازار رمزارزها برای سومین بار در ۱ سال اخیر به کمتر از ۲ تریلیون دلار رسید. با این حال تعدادی از رمزارزها بازدهی مثبتی در معاملات هفته گذشته به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کاهش ۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در معاملات هفته گذشته با سقوط ارزش بازار رمز ارزها به کمتر از ۲ تریلیون دلار همراه بود. با وجود اخبار مثبت مبنی بر خروجی سنگین بیت‌کوین از صرافی‌ها ولی بیت کوین در پایان معاملات هفتگی تا کانال ۵۲ هزار دلار کاهش یافت و سپس به کانال ۵۴ هزار دلار برگشت. قیمت اتریوم نیز ۹ درصد کاهش یافت. سایر رمز ارزهای بازار نیز به شدت ریزشی شدند تا شاخص ترس و طمع به عدد ۲۶ یعنی محدوده ترس کاهش پیدا کند.

نرخ تتر در صرافی‌های داخلی پس از کاهش بیت‌کوین صعودی شد. به طور کلی با ریزش قیمت بیت‌کوین، تتر صعودی می‌شود با این حال هر بیت‌کوین با قیمت ۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان معامله شد. اتریوم نیز ۱۳۷ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت ریالی اتریوم در طول ۳ ماه گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته است.

صرافی‌ های داخلی در رکود

حجم معاملات رمزارزها در صرافی‌های داخلی پس از ریزش قیمت بیت‌کوین کاهش یافته است. به طور معمول حجم معاملات صرافی‌ها در فاز صعودی بازار افزایش می‌یابد ولی هفته‌های گذشته همراه با اصلاح قیمتی در بازار رمزارزها حجم معاملات بسیاری از رمزارزهای بزرگ بازار کاهش پیدا کرد. با این وجود در صرافی‌های داخلی حجم معاملات میم‌کوین داگز، متعلق به یک بازی تلگرامی رشد کرده است. تنها در یک صرافی حجم معاملات داگز در هر ۲۴ ساعت بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

قیمت هر توکن داگز در پایان هفته گذشته به ۶۲ تومان کاهش پیدا کرد و هر نات‌کوین ۴۴۸ تومان قیمت خورد.

نیمه سبز بازار رمزارزها

با وجود جو ریزشی حاکم بر بازار رمزارزها در معاملات هفته گذشته ولی قیمت تعدادی از رمزارزها صعودی بود. برای مثال قیمت رمزارز STRK در ۱ هفته اخیر ۲۲ درصد افزایش یافت، قیمت رمز ارز هلیوم نیز بیش از ۱۰ درصد رشد کرد. رمز ارز STRK و هلیوم در میان ۱۰۰ رمز ارز برتر بازار از نظر حجم قرار می‌گیرند. در رتبه‌های پایین‌تر تعدادی از رمز ارزها بازدهی مثبت بیشتری به ثبت رسانده‌اند.

رمز ارز GME رتبه ۶۱۵ بازار در معاملات هفته گذشته ۵۵ درصد رشد کرد. در رتبه‌های پایین‌تر قیمت شت‌کوین JUP بازدهی خیره‌کننده ۱۳۷۹۸۳ درصدی در ۱ هفته اخیر به ثبت رساند. این رمز ارز در رتبه ۲۶۵۳ بازار رمزارزها قرار دارد.

ارزش بازار رمزارزها به کمتر از ۲ تریلیون دلار سقوط کرد

با وجود رشد قیمت شدید JUP ولی حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت کمتر از ۲۰ میلیون دلار است و به پروژه‌های کلاهبرداری شباهت دارد. به طور معمول رشدهای اینچنینی در بازار رمز ارزها سپس با افت قیمت سنگین همراه شده است. میم‌کوین‌های بسیاری در مدت کمتر از چند ساعت بیش از ۹۹ درصد از قیمت خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =