رمز ارز

بیت‌کوین در معاملات هفته گذشته بازار رمزارزها به ۶۰ هزار دلار رسید و این اتفاق با رشد شدید قیمت بسیاری از میم‌کوین‌ها همراه بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم معاملات نات‌کوین در صرافی‌های داخلی طی یک ماه گذشته بیش از ۵ برابر بالاتر از حجم معاملات بیت‌کوین بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در روز پایانی هفته گذشته به کانال ۶۰ هزار دلار برگشت. هفته‌های گذشته قیمت بیت‌کوین تا محدوده ۴۷ هزار دلار نیز کاهش پیدا کرده بود ولی تب شدید تقاضا منجر به رشد قیمت‌ها در این بازار شد. داده‌های شبکه نشان می‌دهد نهنگ‌ها در ماه گذشته بیش از ۲۳ میلیارد دلار بیت‌کوین خریده‌اند و همچنان در فاز خرید و انباشت قرار دارند. با رشد بیت‌کوین، قیمت سایر رمزارزها نیز صعودی شد و شاخص ترس و طمع در پایان هفته به محدوده ۵۵ یعنی خنثی رسید.

حجم معاملات نات‌کوین در صرافی‌های داخلی ۵ برابر بیت‌کوین / آیا نات‌کوین ۱ دلار می‌شود؟

همزمان با مثبت شدن جو بازار رمزارزها در معاملات هفته گذشته تعدادی از میم‌کوین‌ها رشد خیره کننده‌ای به ثبت رساندند. قیمت میم کوین TITANX بیش از ۱۵۰ درصد در یک هفته افزایش پیدا کرد. میم کوین دیگری به نام NEIRO نیز بیش از ۸۵ درصد در یک هفته رشد کرد. قیمت این میم‌کوین در ماه جاری حدود ۱۹۰۰ درصد افزایش یافته است.

حجم معاملات نات‌کوین در صرافی‌های داخلی ۵ برابر بیت‌کوین / آیا نات‌کوین ۱ دلار می‌شود؟

در طرف مقابل تعدادی از میم‌کوین‌ها بازدهی منفی سنگینی برجای گذاشتند. برای مثال قیمت میم کوین NFM در یک ماه گذشته بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است. در فاز صعودی بازار رمزارزها قیمت تعداد محدودی از میم‌کوین‌ها رشد خیره‌کننده‌ای به ثبت می‌رسانند و سپس در فاز اصلاحی بازار قیمت میم‌کوین‌ها خیلی زود ریزشی می‌شود. کارشناسان طی سال‌های گذشته بارها به متقاضیان هشدار داده‌اند سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها ریسک زیادی به دنبال دارد.

بازار رمزارزها به روایت ریال

نات‌کوین به محبوب‌ترین رمرزارز در صرافی‌های داخلی تبدیل شده است. حجم معاملات روزانه این رمزارز تنها در یکی از صرافی‌های داخلی به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در طول ماه گذشته حجم معاملات نات‌کوین در صرافی‌های داخلی به مراتب بالاتر از سایر رمزارزها بود. به طور متوسط حجم معاملات نات‌کوین ۵۰ درصد بالاتر از تتر است. در صرافی‌های خارجی حجم معاملات نات‌کوین به مراتب کمتر از بیت‌کوین است ولی در صرافی‌های داخلی حجم معاملات نات‌کوین بیش از ۵ برابر بیت‌کوین است. قیمت ریالی هر نات‌کوین در پایان هفته گذشته به ۷۲۰ تومان رسید. اکنون فعالان بازار در شبکه‌های مجازی از احتمال ۱ دلاری شدن نات‌کوین در ماه‌های پیش رو می‌گویند. از نظر حجم بازار افزایش قیمت نات‌کوین به ۱ دلار یعنی حدود ۶۰ هزار تومان دور از دسترس نیست.

همزمان با افزایش حجم معاملات نات‌کوین در صرافی‌های داخلی ارزش معاملات سایر میم‌کوین‌ها مانند دوج‌کوین، شیبا و پپه نیز به شدت کاهش یافته است. هفته گذشته حجم معاملات روزانه شیبا و دوج کوین به طور متوسط روزانه کمتر از ۱۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات رمزارزهای معتبری مانند لایت‌کوین به کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =