گودرزی

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در بازدید از هلدینگ آتیه‌فولاد گفت: آتیه‌فولاد یکی از هلدینگ‌های باظرفیت و پرپتانسیل مجموعهٔ فولاد مبارکه برای ورود به بازار سرمایه است و مقرر شد تا فرایند ورود به بورس شرکت‌های زیر مجموعهٔ آتیه‌فولاد مانند فولاد متیل، فولاد تاراز و سایر شرکت‌ها همزمان با آتیه فولاد آغاز شود و به زودی شاهد IPO آن‌ها در بورس باشیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمود گودرزی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در حاشیهٔ نشست با هیئت مدیره و مدیران هلدینگ آتیه‌فولاد اظهار کرد: خوشحالم که امروز در خدمت یکی از شرکت‌های زیر مجموعه فولاد مبارکه هستم؛ چرا که فولاد مبارکه یکی از بهترین شرکت‌های بورس تهران به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به استراتژی جدید فولاد مبارکه برای ورود شرکت‌های عضو این گروه به بازار سرمایه، امروز نشستی با هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان برگزار و در حاشیهٔ آن، از شرکت نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا که از شرکت‌های تولیدی وابسته به این هلدینگ است بازدید شد.

گودرزی با بیان اینکه آتیه‌فولاد یکی از هلدینگ‌های باظرفیت و پرپتانسیل مجموعهٔ فولاد مبارکه برای ورود به بازار سرمایه است، اذعان کرد: گزارش خوبی از شرکت ارائه و مقرر شد تا فرایند ورود به بورس شرکت‌های زیر مجموعهٔ آتیه‌فولاد مانند فولاد متیل، فولاد تاراز و سایر شرکت‌ها همزمان با آتیه فولاد آغاز شود و به زودی شاهد IPO آن‌ها در بورس باشیم.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: همچنین مقرر شد تا به زودی شاهد ورود و اضافه شدن سایر شرکت‌های تحت تملک مستقیم فولاد مبارکه به جمع شرکت‌های مورد پذیرش در بورس تهران باشیم.

وی هدف اساسی ورود شرکت‌ها به بورس را افزایش شفافیت دانست و افزود: زمانی که شرکت‌های زیرمجموعهٔ فولاد مبارکه وارد بازار سرمایه شوند، قیمت و ارزش واقعی خود فولاد مبارکه بهتر دیده می‌شود و سهام‌داران این شرکت که بخش بزرگی از آن را کارکنان تشکیل می‌دهند، از این مزیت بهره‌مند خواهند شد.

گودرزی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سهام هلدینگ آتیه‌فولاد در دست بازنشستگان و کارکنان فولاد مبارکه است، گفت: ورود این شرکت به بازار سرمایه کمک زیادی به نقدشوندگی دارایی‌های سهام‌داران می‌کند و موجب افزایش آن می‌شود، به عبارتی ورود به بازار بورس علاوه بر شفافیت و پاسخگو شدن مدیران که خوشبختانه فولادمبارکه از دیرباز چنین استراتژی داشته است، باعث نقدشوندگی و امکان قابلیت معامله به صورت شفاف در بازار سرمایه می‌شود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه بازار بورس تهران به عنوان بزرگترین و اصلی‌ترین رکن بازار سرمایه ایران پذیرای شرکت‌های زیر مجموعه فولاد مبارکه خواهد بود، تصریح کرد: با تمهیداتی که در بورس تهران دیده شده است، فرایند پذیرش این شرکت در بازار سرمایه تسریع خواهد شد.

وی عنوان کرد: البته سرمایه گذاری در بازار بورس با نوساناتی همراه است و آن چیزی که باید به عنوان بازار بورس تهران در نظر بگیریم، بحث پایش و نظارت بر ناشران و افزایش شفافیت است که فضای معاملاتی شفاف و منصفانه‌ای مهیا شود تا شرکت‌ها بتوانند وارد بازار سرمایه بورس شوند.

گودرزی با بیان اینکه ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک زیادی در اقتصاد کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بازار سهام متأثر از این ریسک‌ها خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد که فارغ از فضایی که امروزه در بازار سهام شاهد آن هستیم، نگاه بلند مدت به بازار سرمایه می‌تواند فضیلت بسیاری را نصیب سهام‌داران کند به شرط اینکه سرمایه‌گذاری با درایت، بررسی و تحقیق انجام شود نه بر اساس احساسات و شایعه و امیدواریم که به زودی شاهد درج شرکت‌های زیر مجموعه فولاد مبارکه در بازار بورس تهران باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =