فلزات صنعتی

فلزات صنعتی از مس تا فولاد به دلیل تردید سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه آخرین اقدامات چین برای تقویت بازار املاک به اندازه کافی برای تقویت فعالیت‌های ساخت‌وساز تأثیرگذار است، بار دیگر روند نزولی در پیش گرفته‌اند.

به گزارش ایراسین، معاملات آتی سنگ‌آهن بیش از ۵ درصد در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته کاهش یافت و به قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار در هر تن در سنگاپور دادوستد شد؛ در حالی که قلع، روی و نیکل برای فلزات غیرآهنی در بورس فلزات لندن روند کاهشی داشت.

نی هونگ، وزیر مسکن چین روز پنجشنبه ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ در یک نشست خبری بیان کرد: چین برنامه حمایت از تکمیل پروژه‌های مسکن ناتمام را به چهار تریلیون یوان (۵۶۲ میلیارد دلار) گسترش خواهد داد. این تقریباً مقیاس هزینه‌ها را دو برابر می‌کند؛ چراکه پکن به تلاش خود برای کاهش بحران املاک و مستغلات ادامه خواهد داد.

این خبر در حالی اعلام شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوار بودند این رقم دو برابر شود.

جو مینبو، تحلیلگر شرکت جی اف فیوچرز عنوان کرد: سیاست‌های املاک بر حل و فصل موجود انبار مسکن متمرکز شده‌اند که حقیقتاً در کوتاه‌مدت به تقاضای فولاد کمک زیادی نخواهد کرد.

این در حالی است که قیمت سنگ‌آهن از پایین‌ترین سطح دو سال اخیر خود (کمتر از ۹۰ دلار در هر تن) در اواخر ماه سپتامبر، به بیش از ۱۱۰ دلار در هر تن رسیده بود اما به دلیل اینکه مجموعه‌ای از جلسات توجیهی دولت در مورد سیاست‌های اقتصادی کمتر از انتظارات بود، قیمت‌ها کاهش یافت.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، اقتصاد چین همچنان تحت فشار است و رشد سه ماهه سوم این کشور، احتمالاً به ضعیف‌ترین سرعت خود طی ۶ فصل گذشته خواهد رسید.

هان جینگ، تحلیلگر بازار کامودیتی‌ها نیز در این خصوص مطرح کرد: سرمایه‌گذاران انتظار زیادی از اعلامیه‌های دولت در مورد محرک دارند. اکنون تغییر آشکاری در سیاست‌ها صورت گرفته است اما مقیاس و سرعت آن به تدریج مشخص خواهد کرد.

قیمت سنگ‌آهن در سال جاری بیش از یک چهارم کاهش یافته و فشار فقط از تقاضای ضعیف چین ناشی نمی‌شود. عرضه نسبتاً قوی توسط آمار تولید سه ماهه شرکت‌های بزرگ معدنی در این هفته برجسته شده و غول معدنی واله تولید خود را به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =