• ۲ ساعت قبل
  • کد خبر: 63001
  • readingTime: ۱ دقیقه
سالمندی

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و پیشنهادی که به شورای عالی بیمه داده شده است، مقرر شد درمان و بستری سالمندان بالای ۶۵ سال رایگان شود.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ناصحی در سی امین سالگرد تأسیس قانون بیمه همگانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما در حال برگزاری است، گفت: به شورای عالی بیمه پیشنهاد شده و منابع آن هم در نظر گرفته شده است که افراد سالمند و بالای ۶۵ سال به صورت رایگان خدمات درمانی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ۵ دهک اول جامعه به صورت رایگان بیمه هستند، افزود: قانون بیمه همگانی با تصویب مجلس و همکاری دولت قبل اجرا شد به گونه‌ای که پرداخت از جیب مردم برای این دهک‌ها کاهش یافت و تخفیف ویژه‌ای هم برای دهک‌های بالاتر تا ۸۰ درصد در نظر گرفته شد.

ناصحی گفت: در بحث خدمات مراقبت در منزل هم مصوب کردیم که پوشش بیمه‌ای گسترش یابد.

مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در صندوق بیمه‌ای صعب‌العلاج نشان دار شدند، افزود: ۱۰۷ گروه بیماری در این صندوق تحت پوشش قرار گرفتند.

ناصحی درباره پیشرفت ۹۸ درصدی نسخه الکترونیک هم گفت: قانون پس از ۱۸ سال اجرایی شد و گام مهمی برداشته شد، اما برخی از دستگاه‌های نظارتی نکاتی داشتند که طبق قانون ما می‌توانیم تا ۲۰ درصد به صورت کاغذی صادر کنیم، اما این عدد اکنون به کمتر از ۱.۵ درصد رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =