مومنی

وزیر کشور گفت: استانداران بر اساس وعده‌های رئیس جمهور در هیئت دولت انتخاب می‌شوند.

به گزارش ایراسین، اسکندر مؤمنی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانداران بر اساس سیاست‌های رئیس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیئت دولت منتخب می‌شوند.

وی افزود: جز یکی-دو مورد با اکثریت و اجماع رأی آورده‌اند و اولین‌ها در این دولت شکل گرفت که کار آسانی نبود وگرنه در گذشته هم انجام می‌شد.

وزیر کشور اظهار کرد: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد.

مؤمنی بیان کرد: این کار بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رئیس‌جمهور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی است و مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود.

وزیر کشور ادامه داد: همسایگان نیز باید از مرزهای خود مراقبت داشته و نسبت به آن کنترل داشته باشند. بناست یک نشست منطقه‌ای با همسایگان‌مان و وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم، زیرا یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرزها مراقبت کند و حتماً باید به صورت دوجانبه این اقدام انجام شود.

مؤمنی گفت: قانون سازمان ملی مهاجرت که در برنامه هفتم وزارت کشور و دولت برای آن مکلف شده اند، تدوین شده و تقدیم دولت شده و انشاالله به مجلس می‌رود، لذا شاید دیگر خلأ قانونی نداشته باشیم اما پراکندگی مسئولیت، اختیارات و سیاست گذاری ها را داریم که انشاالله قانون ملی مهاجرت اینها را یکپارچه می‌کند.

وزیر کشور تاکید کرد: من دو هفته قبل در این خصوص عرض کردم که گفته می‌شود ایرانی‌ها کارهای سخت نمی‌کنند، اما ما در معدن طبس دیدیم که ۱۷۰۰ کارگر ایرانی در اعماق زمین کار می‌کردند.

مؤمنی اظهار کرد: باید گفت صرفاً با ساز و کارهای سلبی نمی‌شود و حتماً باید موضوعات و قوانین مرتبط به کار و اشتغال اتباع را به صورت یکپارچه مورد توجه قرار بدهیم. هر چند که در حال حاضر با انباشت مهاجرین مواجه هستیم و انشاالله با تصویب این قانون در برنامه‌ای میان مدت ساماندهی خوبی در این زمینه داشته باشیم.

وزیر کشور در خصوص انتصاب سایر استانداران بیان کرد: امروز قرار بود چند استاندار را معرفی کنیم ولی آقای رئیس جمهور در سفرتشریف دارند و امکان این کار وجود ندارد اما در کل هفته‌ای ۵ تا ۶ استاندار در برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: فکر می‌کنم ظرف چند هفته دیگر اکثریت استانداران منصوب شوند. امروز به دلیل عدم حضور رئیس جمهور استانداری معرفی نمی‌شود.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به قانون برنامه هفتم و توجه دوباره به موضوع مهاجرت، گفت: در قانون برنامه هفتم آمده است که سازمان ملی مهاجرت تشکیل شود؛ بر این اساس وزارت کشور با همکاری شورای عالی امنیت ملی لایحه تشکیل این سازمان را آماده کرد که تقدیم دولت شد.

مؤمنی ادامه داد: ان‌شاءالله در موعد مقرر این لایحه تقدیم مجلس خواهد شد تا سازمان ملی مهاجرت به صورت یکپارچه با اختیارات جامع کار خود را آغاز کند.

وزیر کشور ادامه داد: البته ما منتظر آن لایحه نیستیم با همین قوانین و مقررات موجود کارمان را در خصوص اتباع بیگانه آغاز کرده‌ایم، ما بارها اعلام کرده‌ایم مهاجر ستیز نیستیم اما بیش از این امکان پذیرش اتباع را نداریم.

مؤمنی بیان کرد: مراجع بین‌المللی ملزم هستند به کشورهایی که مهاجرپذیر هستند کمک کند اما هیچ کمکی به جمهوری اسلامی ایران صورت نمی‌گیرد، گریزی نداریم، جز اینکه موضوع بازگرداندن اتباع غیرمجاز در اولویت‌مان قرار بگیرد کار هم آغاز شده دستگاه‌های مربوطه و نیروی انتظامی محکم در این زمینه پای کار هستند.

وزیر کشور در خصوص امنیت مرزنشین‌ها، تاکید کرد: آئین‌نامه‌های تسهیل امور مرزنشین‌ها مراحل نهایی را سپری می‌کند، لذا وقتی از امنیت مرز با همکاری همه دستگاه‌ها و مرزنشین‌ها صحبت می‌کنیم و بخش عمده‌ای هم کولبرها هستند که آئین‌نامه‌های تسهیل امورات آن‌ها مراحل نهایی را سپری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =