حداد پور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه خودروهای برقی در حال تولید انبوه هستند، گفت: امروزه صنعت خودرو با نوآوری‌های علم و تکنولوژی به روز و توسعه یافته، پیشرفت کرده است.

به گزارش ایراسین، حسن حدادپور در مراسم دومین رویداد فرصت‌های نوآوری و فناوری کرمان موتور که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به اینکه صنعت خودرو یکی از صنعت‌های پیشتاز در سراسر دنیا به شمار می‌رود، اظهار داشت: از حدود ٢٠٠ سال پیش علم به صورت چشم‌گیری گسترش پیدا کرد و صنعت خودرو هم شکل گرفت و تا امروز که به حد کمال رسیده و مسیر پیشرفت آن نیز شیب زیادی پیدا کرده است.

وی افزود: امروز با نوآوری‌های علم و تکنولوژی، صنعت خودرو نیز پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و در سال‌های آینده نیز شاهد گسترش خودروهای برقی، خودران و خودروهای متصل خواهیم بود که در دهه‌های گذشته تنها صحبت‌ها و تحقیق درباره این موضوع وجود داشت؛ اما امروز شاهد تولید انبوه این خودروهای پیشرفته هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: در دنیای امروز پیشرانه‌های جدیدی در حال توسعه و طراحی است که امیدواریم بتوانیم از آن‌ها با بهترین شکل و کیفیت در داخل کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که امروز شاهد به‌روزترین خودروهای برقی در سطح خیابان‌های کشور هستیم که تا سال گذشته هیچ نمونه‌ای از آن‌ها در کشور وجود نداشت قطعاً در سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

کشورمان دارای تمام پتانسیل‌های مورد نیاز استفاده از پیشرانه‌های به‌روز دنیا است

حدادپور خاطر نشان کرد: تمام پتانسیل‌های مورد نیاز استفاده از پیشرانه‌های به‌روز دنیا در کشور وجود دارد که به این مسئله امیدواریم تا بتوانیم از حداکثر توان علمی و فناوری کشور در زمینه‌های مختلف در این موضوع و حوزه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه با تصمیم‌گیری درست و برنامه ریزی شده در سطح گسترده می‌توان جزو صنایع مقدم کشور بود، اذعان داشت: دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور محل ورود استعدادها و نخبگان کشور هستند که پتانسیل‌های بسیاری در این محل‌های آموز عالی وجود دارد.

استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی راه توسعه و پیشرفت است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بیان داشت: می‌توانیم از ظرفیت‌های علمی و تجربی حدود ١٠ هزار دانشجو و چند صد استاد، از استادان برتر دانشگاه‌ها را برای پیشرفت صنعت خودروسازی استفاده کنیم و ظرفیت‌های اکوسیستم آموزشی و پژوهشی کشور در بهترین مسیر و با روش‌های صحیح مورد استفاده قرار دهیم.

حدادپور در پایان با اشاره به پیشرفت‌های اخیر صنعت خودروسازی در استفاده از تکنولوژی روز دنیا گفت: با آرزوی فرارسیدن روزهایی که در هنگام استفاده از خودروهای ایرانی، بهترین تکنولوژی‌ها با بالاترین کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و خودروهای ایرانی در بازار با خودروهای روز دنیا رقابت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =