معاون علمی رئیس جمهور

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: در حوزه علم باید از دیدگاه قرون وسطایی فاصله بگیریم و همه گرایش‌های فکری و افرادی که در زمینه علم می‌توانند کنار هم قرار بگیرند باید دست به دست هم دهند تا به اقتدار علمی و فناوری برسیم.

به گزارش ایراسین، حسین افشین امروز در مراسم افتتاحیه دومین رویداد هوش مصنوعی در هتل عباسی اصفهان افزود: کریدور علم و فناوری که از سال‌ها پیش در اصفهان مطرح بوده است باید در سراسر این استان شکل گیرد و وارد زندگی مردم شود.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: دستاوردها و محصولات اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی باید در زندگی مردم حس شود و شکل گیری و توسعه کریدور علم و فناوری در استان‌ها از جمله اصفهان در این زمینه مؤثر است.

وی با اشاره به هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی بیشتر به آینده توجه داشته و مزیت‌ها و معایبی به همراه دارد که یکی از مضرات آن تشدید اختلاف طبقاتی در جامعه در صورت مسلط شدن آن خواهد بود.

افشین افزود: اگر برای آینده هوش مصنوعی برنامه ریزی نشود و همراه با پیشرفت آن حرکت نکنیم از محاسن آن بی بهره خواهیم ماند.

وی ادامه داد: اتفاقی که اکنون در کشورمان در زمینه هوش مصنوعی در حال رخ دادن است هفت سال پیش در برخی کشورها افتاده و ما حداقل به این مدت از دنیا عقب هستیم.

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آماده همه نوع حمایت در زمینه هوش مصنوعی و طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه هستیم، گفت: از شرکت‌ها، دانشجویان و دانش آموزان می‌خواهیم که کار خود را در این عرصه مستقل از اینکه دولت چه می‌خواهد انجام دهد، ادامه دهند زیرا کاربرد هوش مصنوعی اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: رویداد هوش مصنوعی در اصفهان باید نمایی از آینده این خطه در پیشرفت علم و فناوری باشد.

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: جای خرسندی است که استاندار اصفهان دانش و عملکرد خوبی در حوزه دانش بنیان و فناوری داشته است که به تحقق این امر کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =