به گزارش ایراسین، جبارعلی ذاکری در نشست با شرکتهای مالک لکوموتیو بر تعامل با شرکتهای خصوصی صنعت ریلی تاکید کرد و گفت: برای بقا صنعت ریلی ایجاد تحول در راه آهن الزامی است.
وی افزود: اقتصاد ضعیف حوزه مسافری راهآهن ناشی از پایین بودن نرخ بلیت در بخش مسافری، تمایل شرکتهای خصوصی برای سرمایه گذاری را کاهش داده چرا که سرمایه گذاری در بخش ریلی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.
ذاکری تصریح کرد: به دنبال کاهش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در صنعت ریلی، تعداد واگنهای مسافری در چندین ساله اخیر از ۲۲۰۰ واگن به کمتر از ۱۰۰۰ واگن رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید خدمات بهتر با قیمت مناسبتر به مردم ارائه کنیم اما تعرفه پایین صنعت ریلی موجب میشود که نتوانیم خدمات دهی مناسبی داشته باشیم که این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال دارد.
ذاکری با تاکید بر اینکه افزایش بهره وری در راه آهن در گرو برنامهای کردن قطارهای باری است گفت: اگر تنها ۶۰ درصد قطارهای باری، برنامهای شود ظرفیت جابجایی بار در شبکه ریلی افزایش مییابد. تمام اجزا صنعت ریلی مانند زنجیر به هم پیوسته هستند بنابراین افزایش تعامل و همکاری شرکتهای ریلی با یکدیگر ضروری است. بقا صنعت ریلی در گرو تصمیمهای درست است و تصمیمات ما در راه آهن باید به گونهای باشد که تمام مجموعه ریلی از این تصمیم منتفع شوند.
بر اساس گزارش تسنیم، وی ابراز امیدواری کرد با همفکری و مشارکت جمعی شرکتهای خصوصی، مسائل و مشکلات صنعت ریلی حل شود.
ارسال نظر