به گزارش خبرنگار ایراسین، گزارشهای میدانی از کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار طی هفته دوم آبان ماه حکایت میکند. بررسیها نشان میدهد کاهش قیمتها به خصوص در روز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه شدت گرفت، اگرچه قیمت تمام خودروهای داخلی نزولی نشد ولی جو حاکم بر بازار خودرو کاهشی بود و قیمت بعضی از خودروهای صفر کیلومتر تا بیش از ۱۰ میلیون تومان ریخت. آخرین قیمت خودرو در بازار آزاد به صورت جدول زیر است:
خودرو |
قیمت (تومان) |
تغییرات قیمت |
هایما اس ۷ |
۱۷۶۰۰۰۰۰۰۰ |
۳۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما اس ۵ |
۱۳۸۰۰۰۰۰۰۰ |
(۵۰۰۰۰۰۰) |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما |
۱۰۲۸۰۰۰۰۰۰ |
(۱۰۰۰۰۰۰۰) |
تارا اتوماتیک V۴ |
۹۹۵۰۰۰۰۰۰ |
۸۰۰۰۰۰۰ |
پژو پارس TU۵ |
۸۹۰۰۰۰۰۰۰ |
(۳۰۰۰۰۰۰) |
دنا پلاس (۶ سرعته) |
۸۴۳۰۰۰۰۰۰ |
۳۰۰۰۰۰۰ |
شاهین اتوماتیک G |
۸۳۰۰۰۰۰۰۰ |
(۲۰۰۰۰۰۰) |
سورن پلاس |
۷۴۴۰۰۰۰۰۰ |
(۱۰۰۰۰۰۰) |
پژو ۲۰۷ دندهای |
۷۴۴۰۰۰۰۰۰ |
(۶۰۰۰۰۰۰) |
رانا پلاس (ارتقا) |
۶۶۳۰۰۰۰۰۰ |
۸۰۰۰۰۰۰ |
وانت آریسان |
۴۴۰۰۰۰۰۰۰ |
(۲۰۰۰۰۰۰) |
ساینا S |
۴۳۸۰۰۰۰۰۰ |
۰ |
کوییک R تیپ S |
۴۳۴۰۰۰۰۰۰ |
(۱۰۰۰۰۰۰) |
کوییک S |
۴۳۲۰۰۰۰۰۰ |
(۳۰۰۰۰۰۰) |
سایپا ۱۵۱ |
۳۳۳۰۰۰۰۰۰ |
۱۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانورما با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۱ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان رسید، بنا بر گفته فعالان بازار تقاضا برای این خودرو در رده قیمتی ۱ میلیارد تومان پایین است زیرا در این رده قیمتی رقبای قدرتمندی به خصوص در میان مونتاژیهای چینی دارد. پژو پارس TU۵ نیز با افت ۲۰ میلیون تومان نسبت به هفته قبل به کانال ۸۹۰ میلیون تومان بازگشت.
قیمت پژو پارس TU۵ با دلار ۶۴ هزار تومان به بالاتر از ۹۱۰ میلیون تومان رسیده بود ولی با وجود رشد نرخ ارز قیمت این خودرو به صورت پلهای کاهش پیدا کرد. سورن پلاس، پژو ۲۰۷ دندهای و آریسان نیز در معاملات هفتگی کاهش قیمت محسوسی را تجربه کردند. در میان محصولات سایپا نیز قیمت انواع کوییک کاهش پیدا کرد ولی قیمت ساینا S ثابت ماند. قیمت سایپا ۱۵۱ نیز با افزایش ۱ میلیون تومانی به ۳۳۳ میلیون تومان رسید.
با وجود جو ریزشی حاکم بر معاملات بازار خودرو ولی قیمت بعضی از خودروهای داخلی افزایشی بود. قیمت راناپلاس ارتقا یافته با افزایش ۸ میلیون تومانی به ۶۶۳ میلیون تومان رسید. بسیاری از نمایشگاهداران ارزش خرید این خودرو را به مراتب بالاتر از پژو پارس TU۵ با قیمت ۸۹۰ میلیون تومان میدانند، زیرا از نظر فنی تفاوتی بین این دو وجود ندارد ولی تقاضا برای پژو پارس به خصوص در بازار دستدوم به مراتب بالاتر است.
تعدادی از فروشندگان در بازار خودروهای دست دوم پا به پای رشد نرخ ارز قیمتهای پیشنهادی خود را افزایش دادند ولی در پایان هفته بدون توجه به قیمت خودرو صفر کیلومتر، قیمتهای پیشنهادی خود را ثابت نگهداشتند. بسیاری از فروشندگان راضی به ارائه تخفیفهای پای معامله میشوند. بررسی آگهیهای فروش نشان میدهد فروشندگان خودروهایی با قیمت کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان کمتر راضی به ارائه تخفیف میشوند ولی فروشندگان خودروهای گرانتر برای مشتری دست به نقد تا چند ده میلیون تومان تخفیف میدهند.
ارسال نظر