به گزارش خبرنگار ایراسین، مؤسسات مختلفی طی هفتههای گذشته از خدمت جدید خود برای ارائه کارتهای خرید اعتباری رونمایی کردهاند اگرچه بسیاری از آنها این خدمت را از سالها قبل ارائه میدادند ولی با افزایش مؤسسات در این زمینه تبلیغات پیامکی و اینترنتی افزایش یافته است. ارائهدهنده کارتهای اعتباری مدعیاند در زمانی کمتر از ۲۰ دقیقه اعتبارسنجی میکنند و مبلغی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان به متقاضی تخصیص میدهند تا از فروشگاه مورد نظر آنها خرید کنند و سپس مبلغ اعتبار را در ۲ یا ۳ قسط یک ماهه پس میگیرند. دیجیپی و تارا از جمله ارائه دهندگان کارتهای خرید اعتباری هستند ولی با جستوجو در اینترنت متوجه خواهید شد تعداد عرضه کنندگان کارت خرید اعتباری به بیش از دهها مورد میرسد.
متقاضی با ورود به وبسایت یا اپلیکیشن ابتدا باید یک شماره موبایل وارد کند. مالکیت سیمکارت باید متعلق به فرد متقاضی برای دریافت اعتبار باشد. پس از وارد کردن کد تأیید پیامک شده سایر اطلاعات مانند کدملی دریافت میشود و پس از استعلام حساب مبلغ اعتبار تخصیص خواهد شد. بسیاری از مؤسسات ابتدا مقدار پایینی از اعتبار تخصیص میدهند و در صورت خوشحساب بودن مشتری رقم اعتبار را پله به پله افزایش میدهند. برای مثال پله اول اعتبار ۱ میلیون تومان و کمتر است، رقم بعدی به ۳ میلیون، ۵ میلیون، ۸ میلیون و سپس ۱۰ میلیون تومان میرسد و ضمن اینکه این مؤسسات علاقهای برای پرداخت اعتبار با مبالغ بالاتر ندارند.
دریافت اعتبار از این پلتفرمها کمتر از ۲۰ دقیقه زمان میبرد و متقاضی باید در تاریخهای مشخص شده مبلغ اقساط خود را وارد نماید. سود اعتبار از ماهی ۲ درصد آغاز میشود. بعضی از این مؤسسات مدعیاند اعتبار خرید آنها بدون سود است و بررسیها نشان میدهد مبلغ سود در بسیاری از موارد ناچیز است. برای مثال دیجیپی برای اعتبار ۵ میلیون تومانی حدود ۱۰۰ هزار تومان کارمزد دریافت میکند. برای دریافت اعتبار نیاز به ارائه ضامن نیست و خریدار نباید چک بپردازد بلکه تنها با سپری کردن یک پروسه ۲۰ دقیقهای اعتبار لازم برای خرید از فروشگاههای مورد نظری را دریافت خواهد کرد.
این اعتبارها در بیشتر مشاهدات برای خرید از فروشگاههای اینترنتی خاصی در نظر گرفته میشود. برای مثال با دریافت اعتبار از تارا امکان خرید از بانیمد، تکنولایف، فروشگاههای رفاه و جانبو وجود دارد یا اعتبار دیجی پی تنها برای خرید از دیجی کالاست. ارائه دهندگان کارتهای خرید اعتباری در هفتههای گذشته تبلیغات گستردهای را آغاز نمودهاند و با روشهای مختلف در تلاش برای جذب مشتری هستند. البته برای افرادی که چک برگشتی دارند یا نتیجه اعتبارسنجی آنها پاییناست، اعتبار خاصی تخصیص داده نمیشود.
ارسال نظر