به گزارش خبرنگار ایراسین، رویداد علمی، ترویجی تکنوتاک با موضوع «سرباره فولاد در رویههای آسفالتی مقاوم» به همت صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با حضور جمعی از شهرداران استان اصفهان، صاحبنظران برجسته دانشگاهی و صنعتی در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.
محمدرضا بنائیان، مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه در این رویداد اظهار کرد: فولاد مبارکه با تمام قوا آماده همکاری با سازمانها در خصوص شناسایی راهکارهای استفاده از سرباره فولاد است. شرکتهای میانی مثل صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر هم در این راه تلاش خواهند کرد.
وی ضمن تشریح فرایند تولیدی سرباره فولاد، استفاده از آن در رویههای آسفالت را از جهات مختلف یک فرصت دانست.
مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه همچنین با اشاره به اهمیت تعامل بین صنعت و شرکتهایی که میتوانند از سرباره بهره ببرند، افزود: از صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر فولاد مبارکه میخواهم تا کمک کند افراد بتوانند طرحهایشان در این موضوع رو به نتیجه برسانند.
همدلی برای رشد ایمنی
همچنین سید مهدی ابطحی فروشانی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی و عضو هیئت مدیره MSTID FUND نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: نهادهای واسط مانند صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و شهرک علمی و تحقیقاتی و دانشگاه، میتوانند برای رشد ایمنی بهعنوان یک منفعت جمعی، همدلی ایجاد کنند.
وی ضمن معرفی سخنرانیها و پنلهای گفتوگو، مشکلات فعلی آسفالت و چالشهایی که در حوزه حمل و نقل ایجاد کرده را تبیین کرد و گفت: این رویداد با معرفی سرباره و ویژگیهای آن در مشخصات عملکردی آسفالت، آسفالت سربارهای؛ ملاحظات ایمنی و ارزیابیهای اقتصادی، ملاحظات محیط زیستی در کاربرد سرباره صنایع آهن و فولاد در تولید آسفالت و بیان تجارت بینالمللی و داخلی از کاربرد سرباره فولاد در تولید آسفالت برگزار میشود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی افزود: هرکدام از ما ممکن است بهعنوان مدیر یا مسئول، منفعتی شخصی و سازمانی در استفاده از آسفالت سربارهای داشته باشیم. با این حال همه ما اولاً بهعنوان یک ایرانی، منفعتی مشترک به نام ایمنی در حمل و نقل داریم که استفاده از سرباره فولاد را تبدیل به یک ضرورت میکند.
ابطحی همچنین نهادهای واسط مانند صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر فولاد مبارکه، شهرک علمی و تحقیقاتی و همچنین دانشگاهها را، بستری برای ارتباط صنعت با شرکتهای نیازمند به این تکنولوژی دانسته و ایجاد همدلی را از نتایج فعالیت این نهادها دانستند.
خط ترمز در اصفهان با استفاده از آسفالت سربارهای کاهش ۴ متری داشته است
سید مهدی حجازی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این رویداد گفت: نوع آسفالت یکی از عوامل تعیین کننده در طول خط ترمز خودروهاست. امروز نوع جدید آسفالتها یعنی آسفالت سربارهای میتواند به مقدار قابل توجهی طول خط ترمز را کاهش دهد.
وی افزود: استفاده از این محصول در محور دفاع مقدس اصفهان، طول خط ترمز را از حدود ۱۴ متر به ۱۰ متر کاهش داد. هر ۵ سانتی متر تغییر این خط ترمز میتواند در حفظ یا از دست رفتن جان یک انسان موثر باشد.
نکتهای که این گردهمایی را ویژه میکند، یکسویه نبودن آن است
مجید دادجو، مدیر فرآوری ضایعات فرایندی فولاد مبارکه ضمن تقدیر از این رویداد علمی-ترویجی در رابطه با سرباره فولاد گفت: یکسویه نبودن این رویداد وجه ممتاز ۀن است. چراکه علاوه بر مدیران و کارشناسان حوزه فولاد، سازمانهای مختلف مصرفکننده مثل شهرداریها و کارشناسان راه و ترابری هم در این گردهمایی حضور یافتند.
وی همچنین انواع سربارهها را، براساس نوع کارخانه و فعالیت آن، از یکدیگر متمایز ساخته و اهمیت آسفالت سربارهای را با بهره بردن از نمونههای خارجی، تبیین نمود.
بزرگترین مشکل استفاده از آسفالت سربارهای برای شهرداری، هزینه بالای حمل و نقل است
اصغر کشاورزراد، معاون فنی و عمرانی شهرداری اصفهان به هزینه بالای حمل و نقل آسفالت سرباره پرداخت و گفت: انتقال آسفالت سرباره از سایت فولاد مبارکه به شهر اصفهان با هزینه حمل بالا روبرو است و حل چالشهای آن را منوط به یک همکاری دوسویه دانست.
ارسال نظر