پنل مسئولیت اجتماعی 2

محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان اینکه ما در تحقق مسئولیت اجتماعی سه رویکرد را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، گفت: انجام مطالعات پژوهشی برای هر اقدام، آموزش و توانمندسازی و جلب مشارکت سایر ذی نفعان سه رویکرد است و در این مسیر الگویی را ایجاد کردیم که به زودی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد جواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در پنل تخصصی مسیر مسئولانه با موضوع الگوی نوین مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: طراحی شکل‌گیری و وجود فولاد مبارکه خود نوعی مسئولیت اجتماعی است، این صنعت به همت برخی از جوانان اتفاقی را رقم زدند که از آهن ثروت آفرینی کنند، چرا که ما برای آرامش، آسایش و ارتقای کشور نیاز به ابزار فولاد داریم، باور راه‌اندازی فولاد مبارکه سخت بوده اما این باور وجود داشته و محقق شده است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه تصریح کرد: بنیانگذاران فولاد مبارکه در ابتدا به این مسئله فکر کردند که این شرکت می‌تواند تأثیراتی را بر محیط اطراف داشته باشد، بر این اساس طرح توسعه منطقه‌ای فولاد مبارکه که شامل همه مناطق متأثر از فولاد مبارکه بود را تعریف و اقداماتی نظیر ساخت مساجد، مدارس، مراکز درمانی، راه و … را در آنها اجرا کرد تا باری از دوش مردم بردارد.

وی با بیان اینکه طرح‌های کوچک و بزرگ در این زمینه اجرایی شده است، افزود: از سویی نیز ما باشگاه فولاد مبارکه را با ۲ هزار و ۲۰۰ ورزشکار زن و مرد در سطوح مختلف سنی و در رشته‌های مختلف داریم که در رده‌های آماتور تا حرفه‌ای فعالیت دارند و نظیر چنین باشگاهی را هنوز در سطح کشور نداریم.

براتی گفت: فولاد مبارکه همواره همانطور که در زمینه تولید، صنعت و اقتصاد نقش ویژه داشته و پیشرو بوده است، در زمینه مسئولیت اجتماعی نیز پیشرو و الگو بوده و همه صنایع همواره نگاه به فولاد مبارکه داشتند که گامی را که فولاد مبارکه برمی‌دارد دیگران نیز بردارند.

وی در ادامه فلسفه وجود فولاد مبارکه را مسیر ماندگاری برای خلق آینده بهتر دانست و ادامه داد: درصدد اجرای برنامه‌هایی هستیم که بتوانیم این هدف را محقق سازیم.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان اینکه طی سه سال گذشته ارزیابی از اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه انجام دادیم که البته همه فعالیت‌ها روشن و قابل دفاع بود، گفت: در این ارزیابی‌ها به این نکته رسیدیم که در حوزه مسئولیت اجتماعی بهبود و تغییراتی را ایجاد کنیم. سعی کردیم رویکرد فعالان داشته باشیم، ننشینیم که درخواست‌هایی بیاید و ما بررسی کنیم که ورود کنیم یا خیر، خودمان فعالانه وارد شدیم، مسئله یابی کردیم و بر اساس یافتن مسئله که باری از رو دوش مردم بردارد، قطعه‌ای از پازل ساختن آینده بهتر را دنبال کردیم. مسئله را دریافتیم به دنبال حل آن بودیم و با تاکید بر مشارکت مردم فعالیت‌های خود را دنبال کردیم.

وی تاکید کرد: ما رویکرد اصلی مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه را از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گرفتیم، از این رو ایجاد، تقویت و شناسایی حلقه‌های پیشرفت را در ابتدا در دستور کار قرار دادیم.

براتی با اشاره به اینکه تصمیم گرفتیم بهره‌وری و اثربخشی اقدامات ما بر اساس یک سری مطالعاتی باشد که بر اساس آن مطالعات ما این بهره‌وری را ارتقا دهیم، اضافه کرد: در این زمینه موفق شدیم و آن را به عنوان الگوی جدید به سایر صنایع نیز عرضه کردیم.

وی گفته: ما این اقدام را از سه سال گذشته از شرق اصفهان آغاز کردیم، الگو را به بلوغ اولیه رساندیم و در شهرستان‌های غرب استان نیز ادامه دادیم و با توجه به اینکه فولاد مبارکه به وسعت ایران است این الگو را در جای جای کشور مانند فولاد هرمزگان فولاد سنگان و غیره اجرایی خواهیم کرد تا کمک به پیشرفت مناطق داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان اینکه ما در تحقق مسئولیت اجتماعی سه رویکرد را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، افزود: انجام مطالعات پژوهشی برای هر اقدام، آموزش و توانمندسازی و جلب مشارکت سایر ذی نفعان این سه رویکرد است، در این مسیر الگویی را ایجاد کردیم که به زودی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: فولاد، آهن و حدید برخاسته از دل مردم است اگر قرار باشد برای کشور اتفاقی بیفتد توسط مردم رقم خواهیم زد، فولاد مبارکه به دنبال این است که این زمینه را فراهم کند که چه در عرصه اقتصاد و تولید ثروت و ایجاد اشتغال و چه در عرصه پیشرفت منطقه‌ای با مشارکت خود مردم این کار را انجام دهد.

سه رویکرد اصلی فولاد مبارکه در حوزه تحقق مسئولیت اجتماعی

اشتغال زایی برای ۴۳۱ نفر در رویکرد جدید تحقق مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه

همچنین غلامرضا پوربافرانی، رئیس واحد توسعه و تکامل منطقه‌ای شرکت فولاد مبارکه در این پنل با بیان اینکه بحث مسئولیت اجتماعی از زمان نصب تجهیزات در شرکت فولاد مبارکه آغاز شد، گفت: برای این امر ساخت راه‌ها و دیگر مراکز از همان ابتدای فعالیت فولاد مبارکه آغاز شد که البته این اقدامات در راستای رفع نیازهای خود شرکت نیز بوده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد سه سال اخیر فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: در این بازه زمانی بیش از ۲۰۷ هزار نفر ساعت آموزش در کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم برگزار شد.

رئیس واحد توسعه و تکامل منطقه‌ای شرکت فولاد مبارکه همچنین به ارائه مشاوره به ۱۷ هزار نفر در این بازه زمانی اشاره کرد و افزود: همچنین بازدیدهای آموزشی تجربی برای بیش از ۱۵ هزار نفر به همت فولاد مبارکه برگزار شده است که در این بین می‌توان به بازدید کشاورزان برنج کار لنجان از مزارع خشک کاری شمال کشور اشاره کرد که همین روش در حال حاضر در استان اصفهان در حال اجرایی شدن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه طی سه سال اخیر منجر به اشتغال زایی برای ۴۳۱ نفر شده است، گفت: همه این مشاغل پایدار بوده است.

پوربافرانی همچنین به اجرای ۴۷ رویداد برای توانمندسازی مردم مناطق تحت تأثیر فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: این دوره‌های آموزشی منجر به توانمندسازی مردم شده و مربیان زیادی در این دوره‌ها پرورش یافتند تا بعد از پایان این طرح نیز بتوانند فعالیت داشته باشند.

وی میزان زمین‌های تحت پوشش طرح‌های فولاد مبارکه را در حوزه مسئولیت اجتماعی ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: همچنین بیش از ۵۰۰۰ دام را تحت پوشش قرار دادیم.

رئیس واحد توسعه و تکامل منطقه‌ای شرکت فولاد مبارکه افزایش ۱۰ درصدی راندمان کشت گندم را از دستاوردهای تحقق مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در شرق اصفهان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سازمان جهاد کشاورزی برای ۵ سال آینده افزایش ۳ تا ۵ درصدی راندمان تولید گندم را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی اضافه کرد؛ همچنین در زمینه کاهش تلفات دام در مناطق هدف در طرح اجرای تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه ۶۰ درصد کاهش تلفات را داشته‌ایم.

پوربافرانی با بیان اینکه تاکنون ۲۸۵ شبکه در منطقه‌های تحت تأثیر فولاد مبارکه ایجاد شده است، ادامه داد: مشارکت مردم در تحقق اهدافمان در حوزه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه نقش مهمی داشت.

سه رویکرد اصلی فولاد مبارکه در حوزه تحقق مسئولیت اجتماعی

اجرای طرح تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه در ۷ شهرستان و ۱۰۰ روستا

همچنین محمدعلی جعفری، مدیر عامل رستا نیز در این پنل با بیان اینکه جلب اعتماد مردم مهم‌ترین کار در راستای تحقق برنامه‌های حوزه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه است، اظهار کرد: در این زمینه همزیستی با مردم منطقه را در دستور کار قرار دادیم و با هم افزایی بین بخش‌های مختلف فولاد مبارکه از جمله باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان، روابط عمومی، شرکت‌های زیر مجموعه و غیره توانستیم این اعتماد را جلب کنیم.

وی با بیان اینکه طرح تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه تاکنون در ۵ شهرستان شرقی و دو شهرستان غربی استان اصفهان اجرایی شده است، اضافه کرد: با اجرای این طرح نزدیک به ۱۰۰ روستا دارای سند پیشرفت آبادانی شده‌اند.

مدیرعامل رستا با بیان اینکه تاکنون ۵۵ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد و سیصد میلیون تومانی فولاد مبارکه آغاز شده و امروز با اعتبار ۷۷ میلیارد تومانی که با مشارکت مردم صورت گرفته در حال بهره‌برداری و یا به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: ما در هر روستا یک پروژه را در اولویت قرار داده و از نظر اعتباری هزینه پرداخت کردیم اما ادامه راه با خود مردم بوده و این امر منجر به پایداری اقدامات در مناطق شده است.

وی با بیان اینکه مدرسه پیشرفت از جنس پروژه‌هایی بود که ایجاد شد تا اتفاقات خاص منطقه را آنجا تحقق بخشیم، گفت: همه این اتفاقات در فرایندی طی می‌شود که ما به آن الگوی پیشرفت و آبادانی می‌گوئیم و در سه دوره شبکه سازی و اعتمادسازی، توانمندسازی و غنی‌سازی و رویش پایدارسازی و پشتوانه سازی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل رستا تصریح کرد: در این فرایند سه دوره‌ای که ممکن است ۱۰ سال به طول انجامد، باید افراد به جایی برسند که رستا، فولاد مبارکه و یا هر نهاد حمایتی دیگر باشد یا نباشد، خودشان توان تکمیل این مسیر را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این الگو در یک فرایند سه دوره‌ای طراحی شد که در حال توانمندسازی آن هستیم، ادامه داد: در صورت تحقق کامل آن اتفاقات بزرگی را شاهد خواهیم بود. البته ما بر این باوریم که روشی که در دستور کار داریم قابلیت تعمیم دادن برای رفع مسائل کلان کشور با همکاری مردم را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =