به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مهدی جمالینژاد در آئین اتمام حفاری تونلهای شمالی خط دوم مترو در ایستگاه «ابن سینا» اصفهان اظهار کرد: بر این اساس اجرای پروژههای بزرگ انتقال آب اصفهان شامل تونل سوم کوهرنگ، ماندگان و انتقال آب از دریای عمان همچنان فعال است.
وی گفت: طرح انتقال آب از «دریای عمان» بخشی از طرح احیای زایندهرود است که مهر ۱۴۰۱ آغاز شد و با حضور ۱۴ پیمانکار در حال تکمیل است و با اجرای مرحله نخست آن، برداشت آب از زایندهرود توسط صنایع قطع میشود و در مرحله دوم مازاد آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی و حقابه محیط زیست به مصرف میرسد. با اجرای این پروژه ۷۰ میلیون مترمکعب در مرحله نخست و۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در مرحله بعد به اصفهان انتقال داده میشود.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: پروژه «سد و تونل کوهرنگ سه»،دیگر طرح مهم برای رفع مشکل کمآبی اصفهان است که عملیات اجرایی این طرح انتقال آب در سال ۱۳۷۷ با هدف تأمین آب به میزان حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب در سال برای رفع بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز و قرارداد ساخت سد تونل سوم کوهرنگ نیز در سال ۱۳۸۹ بسته شد. طرح «ماندگان» نیز بمنظور احداث سد ماندگان در سمیرم در ۲ سال گذشته مطرح و مقرر شد بخشی از کمبودها در حوضه زایندهرود رفع شود و برای جبران نیازهای زیست محیطی اختصاص یابد.
وی با اشاره به ادامه فعالیت تمام پروژههای آبی و عمرانی، شهری در استان گفت: پروژههای کوچک روستایی استان نیز در حال اجراست و هیچ توقفی ندارد. در شرایط فعلی که شاهد آرایشهای نظامی در فضای پیرامون کشور، قطببندیهای بینالمللی و دندانهای تیز و پنجههای خونین هستیم، ضروریست که در داخل کشور با انسجام، همگرایی و وفاق برای رفع مشکلات مردم بکوشیم.
جمالینژاد با بیاناینکه هیچ کاری تاثیرگذارتر از رضایتمندی مردم نیست، گفت: تنها موضوعی که میتواند دشمن را کور کند، اعتماد مردم است.
استاندار اصفهان تاکید کرد: در کلانشهر اصفهان با چالشهایی از جمله آلودگی خاک، هوا، کمآبی و ترافیک سنگین مواجهیم که نیازمند کارهای زیرساختی زمان بر است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی، هزینه هر کیلومتر خط قطار شهری اصفهان سه همت میشود که تأمین بودجه ۳۰ همتی پروژه، کار دشواری است.
استاندار اصفهان افزود: دشواری دیگر این کار انجام پروژه در زیرزمین با سختی بسیار است که بسیاری از همشهریان از آن بیاطلاع هستند.
وی با تاکید بر ضرورت امید افزایی در جامعه گفت: ایجاد امید و همدلی و مشارکت دادن مردم در مسائل مختلف بسیار مهم است زیرا اگر بر طبل نا امیدی بگوییم نخبگان ما به خارج از کشور مهاجرت میکنند.
جمالینژاد یادآور شد: در عین حال، برخی از مشکلات استان مانند ناترازی انرژی در کوتاهمدت قابل حل نیست و برای این مهم جلسات مستمری در راستای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و نیروگاههای خورشیدی در حال برگزاری است.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهرهبرداری شد.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز میشود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه میرسد.
خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴( ایستگاه دارک) اصفهان آغاز میشود و با عبور از خیابانهای زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت میرسد و در این ایستگاه به خط یک میپیوندد.
ارسال نظر