به گزارش خبرنگار ایراسین، پنل تخصصی «درسآموختههای فرآیند برندسازی سیستمهای گریسکاری» با حضور کارشناسان و مدیران شرکت فولاد مبارکه و مجموعههای دانشبنیان، بعدازظهر امروز در حاشیه ششمین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران برگزار شد.
در این نشست، بر اهمیت بومیسازی سیستمهای گریسکاری، کاهش ارزبری و ایجاد فرصتهای جدید برای صنعت فولاد تأکید شد.
علی فتاحالجنان، تکنسین بومیسازی شرکت فولاد مبارکه در این پنل با اشاره به شروع پروژه بومیسازی سیستمهای گریسکاری از سال ۹۲ اظهار داشت: «در ابتدا، درصد بالایی از قطعات گریسکاری از خارج تأمین میشد و ارزبری زیادی داشت. اما پس از تلاشها و جستجوهای فراوان، توانستیم امروز بیش از ۹۰ درصد این قطعات را بهصورت داخلی تأمین کنیم.»
وی همچنین بر اهمیت همکاری با شرکتهای خوشنام داخلی تأکید کرد و افزود: «ما برای کاهش ریسکهای کار، فرایند تست قطعات را قبل از نصب انجام دادیم و به این ترتیب به تأمین پایدار قطعات رسیدیم.»
سعید ایرانپور، کارشناس واحد بومیسازی شرکت فولاد مبارکه نیز در ادامه گفت: «ما در این مسیر، بسیاری از مشکلات و چالشها را پشت سر گذاشتیم و امروز به کالای کیفی و مناسب دست یافتهایم. خدمات پس از فروش نیز بهطور چشمگیری بهبود یافته است، بهطوریکه اکنون با یک تماس تلفنی میتوانیم مشکلات دستگاهها را پیگیری و رفع کنیم.»
مهدی پاکطینت، مدیرعامل شرکت آتی اندیشان بصیر نیز در این پنل با اشاره به ورود این شرکت به صنعت فولاد از سال ۹۸ افزود: «از سال ۹۸ تاکنون، ۲۲۰ محصول برای فولاد بومیسازی کردهایم، یکی از چالشهای اصلی صنعت فولاد، سیستمهای گریسکاری بود که تنها هشت تولیدکننده جهانی داشت. با تلاشهای فراوان توانستیم در این حوزه به موفقیت دست یابیم.»
محمد لطفی، رئیس هیئت مدیره شرکت آتی اندیشان بصیر نیز گفت: «در پروژههای پیشرفته و مبتنی بر تکنولوژی، همواره نیاز به ریسکپذیری از سوی هر دو طرف، یعنی سازنده و کارفرما، وجود دارد. امروز با همکاریهای مشترک، توانستهایم مجموعهای کامل از دستگاههای گریسکاری را بومیسازی کنیم.»
وی در پایان افزود: «هدف ما ورود به بازارهای جهانی و صادرات این سیستمها تا افق ۱۴۰۵ است. برای دستیابی به این هدف، تلاشهای مستمر در جهت تضمین کیفیت و استقرار سیستمهای کیفی ادامه خواهد داشت.»
ارسال نظر