خودرو

تویوتا با فروش ۱۰.۸ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۴ همچنان پرفروش‌ترین خودروساز جهان باقی می‌ماند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، تویوتا موتور اعلام کرد که ۱۰.۸ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۴ فروخته و برای پنجمین سال متوالی پرفروش‌ترین خودروساز جهان باقی مانده است.

تویوتا با وجود فروش کمتر خودرو در سال ۲۰۲۴ همچنان برترین خودروساز جهان باقی مانده است. فروش جهانی این گروه در سال ۲۰۲۴ با ۳.۷ درصد کاهش به ۱۰.۸ میلیون دستگاه رسید. این کاهش تا حد زیادی به دلیل افت شدید فروش در ژاپن بود.

آمار بدست آمده، ترکیبی از دستگاه‌های فروخته شده توسط شرکت‌های زیر مجموعه تویوتا موتور، یعنی تویوتا، لکسوس، هینو و دایهاتسو است.

فولکس‌واگن، رقیب آلمانی در رتبه دوم گروه گزارش داد که فروش آن در سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش یافته و به بیش از ۹ میلیون خودرو رسیده است، زیرا به دنبال کاهش هزینه‌ها در داخل و مبارزه با جنگ قیمت در بازار کلیدی چین است.

در حالی که تویوتا در مجموع به دلیل تقاضا برای خودروهای هیبریدی خود در ایالات‌متحده، رکورد فروش خودرو را به ثبت رساند، اما در بحبوحه رقابت سنگین قیمت در بازار خودروهای برتر جهان، شاهد کاهش ۶.۹ درصدی فروش در چین بود. با وجود این چالش‌ها، تویوتا از تقاضای زیادی برای خودروهای هیبریدی، به ویژه در ایالات‌متحده سود برد. خودروهای هیبریدی ۴۰.۸ درصد از فروش برند اصلی آن را به خود اختصاص دادند که یک رکورد بالا بود، در حالی که خودروهای برقی ۱.۴ درصد را تشکیل دادند.

تحلیلگران اظهار کردند: مرسدس بنز به سرمایه گذاران اعلام کرد، انتظار دارد سود بالاتر از پیش‌بینی ۶ تا ۷ درصدی برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ داشته باشد. این خودروساز لوکس که قرار است نتایج کل سال را در ۲۰ فوریه گزارش کند، اطمینان دارد که به هدف سود تمام سال خود یعنی ۷.۵ تا ۸.۵ درصد دست خواهد یافت.

معرفی پرفروش‌ترین خودروساز جهان/ مرسدس از خود راضی ماند

تحلیلگران اظهار کردند: مدیران اجرایی از عملکرد خود در چین در سه ماهه چهارم راضی بودند، اما در مورد چشم‌انداز بلندمدت بازار محتاط ماندند، زیرا ظرفیت مازاد، قیمت‌ها را کاهش داده است.

مرسدس بنز در ۱۰ ژانویه گزارش داد که فروش خودرو در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳ درصد کاهش یافت، اما در سه ماهه چهارم سالانه یک درصد افزایش یافت که به دلیل فروش خودروهای سطح بالای خود بوده است.

رویترز گزارش کرد که این خودروساز هدف سود سالانه خود را دو بار در سال ۲۰۲۴ کاهش داد و گفت: کاهش هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و به بسیاری از رقبای اروپایی می‌پیوندد که تضعیف بازار خودروی چین را عامل کاهش سود می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =