آرش محبی‌نژاد

دبیر انجمن قطعه سازان کشور گفت: از هر تصمیمی که به ارتقای خودروسازی و قطعه سازی کشور کمک کند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور اظهار کرد: خصوصی سازی صنعت خودرو اقدامی کاملاً درست است، اما «اجرای درست کار درست» ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند؛ با توجه به اینکه خط قرمز این انجمن، منافع و مصالح و حقوق حقه قطعه‌سازان کشور است، از هر تصمیمی که مدافع حقوق قطعه‌سازان کشور بوده و به ارتقای خودروسازی و قطعه سازی ما کمک کند، حمایت کرده و به آن پایبند هستیم.

محبی‌نژاد افزود: موضع انجمن قطعه سازان کشور در مورد خصوصی سازی صنعت خودرو کاملاً شفاف و روشن است و این مهم طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اعلام شده و در رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی شده است.

وی بیان‌داشت: این موضع که در قالب بسته‌ای ارائه شده، دربرگیرنده موضوعات مهمی همچون اهلیت افراد، رفع تعارض منافع، تعهدات متقابل دولت و تحویل‌گیرنده مدیریت و مالکیت صنعت خودرو و ضد انحصار است که کاملاً روشن و شفاف بیان شده است و پای آن ایستاده ایم و به آن اعتقاد داریم.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور خاطرنشان کرد: این بسته محصول خرد جمعی مدیران کل تشکلهای قطعه سازی ۱۷ استان کشور است و این انجمن با دارا بودن ۲۱ عضو هیأت مدیره اصلی، پنج عضو علی‌البدل هیأت مدیره، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل (در مجموع ۲۸ صاحب نظر صنعت قطعه سازی) با جمع حدود هزار و ۵۰۰ سال تجربه در این حوزه، به این چارچوب رسیده‌اند.

وی تصریح‌کرد: بر این اساس، بدون تعصب کورکورانه و بدون دگم‌اندیشی، هر فردی که اهلیت داشته باشد و این چارچوب را قبول داشته باشد، انجمن قطعه سازان کشور از وی حمایت می‌کند.

محبی‌نژاد تاکید کرد: در همین راستا، چنانچه کنسرسیومی برای تصدی‌گری مدیریت و مالکیت هر کدام از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا اقدام نماید و چارچوب واگذاری را بپذیرد، ما نیز به قطعه سازان عضو این انجمن توصیه خواهیم کرد که در آن کنسرسیوم شرکت و مشارکت کنند، سهام بردارند، آینده صنعت خودروسازی را به دست خودشان بسازند و مشارکت در آینده سازی داشته باشند.

وی اظهار داشت: خصوصی‌سازی تصمیمی مهم، بزرگ و شجاعانه است که بالاخره پس از سال‌ها، دولت و مجموعه حاکمیت تصمیم گرفت تا این صنعت استراتژیک و پیشران را به بخش خصوصی واگذار کند، اما این تصمیم درست و شجاعانه باید به درستی نیز اجرا شود؛ به عبارتی خصوصی سازی اقدامی کاملاً درست است، اما «اجرای درست کار درست» ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور با تاکید بر اینکه خصوصی سازی خوب و درست در چارچوب یک سند منسجم دقیق غیرقابل تفسیر اتفاق خواهد افتاد، اضافه‌کرد: صراحتاً اعلام می‌کنیم انجمن قطعه‌سازان کشور از هر کنسرسیومی که بخواهد به هر نحوی سهامدار ایران خودرو و سایپا شود و یا با سهام فعلی و آنی این شرکت‌ها را مدیریت کند، چنانچه در چارچوب این سند حرکت کند، حمایت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دیدگاه ما دیدگاه منافع ملی است، تصریح کرد: خط قرمز این انجمن، حقوق قطعه‌سازان کشور است و از هر تصمیمی که خلاف منافع قطعه سازان کشور نبوده و به ارتقای خودروسازی و قطعه سازی ما کمک کند، حمایت کرده و به آن پایبند هستیم.

محبی‌نژاد، از مسئولان، همکاران قطعه ساز، فعالان صنعت خودروسازی و همه ذی‌نفعان این صنعت درخواست کرد که به منافع ملی توجه کنند.

وی در عین حال گفت: چنانچه صاحبنظران به این چارچوب واگذاری که این انجمن ارائه کرده، نقدی دارند نیز با گوش جان شنوا خواهیم بود و به اصلاح آن خواهیم پرداخت.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور ادامه داد: همچنین هر کس که به عنوان مالک و مدیر جدید خودروسازی مشخص شد نیز اگر این چارچوب را قبول کرد و برای اجرای این چارچوب تعهد داد و ضمانت کرد، ما نیز قطعاً از آن حمایت کرده و مشارکت خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =