طیب نیا  پرسش و پاسخ

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در خصوص آخرین وضعیت خط انتقال آب دریای عمان به اصفهان اظهار کرد: پیشرفت خط تا اصفهان ۹۸.۸ درصد است و تنها نصب برخی از پمپ‌ها و تجهیزات در حال انجام است. و چنانچه تامین مالی پروژه توسط سایر سهامداران انجام شود در سال جاری دسترسی به آب دریا در اصفهان را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا در نشست آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران در خصوص آخرین وضعیت خط انتقال آب دریای عمان به اصفهان اظهار کرد: باید توجه داشت که پیشرفت خط تا اصفهان ۹۸.۸ درصد است و تنها نصب برخی از پمپ‌ها و تجهیزات در حال انجام است. همچنین رسیدن این آب به صنایعی مانند فولاد مبارکه، پالایشگاه و دیگر سهامداران که هر کدام خطوط فرعی دارند، به شدت در جبهه‌های کاری مختلف در حال اجرا است و چنانچه تأمین مالی پروژه توسط سایر سهامداران انجام شود در سال جاری دسترسی به آب دریا در اصفهان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه در این زمینه سهم خودش را چه در زمینه پرداخت نقدینگی و چه در زمینه تأمین ۲۰ همت ورق مورد نیاز این پروژه ادا کرده و علت توقف تزریق نقدینگی فولاد مبارکه در این پروژه عدم تحقق تعهدات سهامداران دیگر از جمله پالایشگاه و ذوب‌آهن است. این شرکت‌ها باید سهم خود را بیاورند و علت تأخیر کوتاه در اجرای این پروژه، نیز همین عدم توجه به تعهدات است که امیدواریم با همکاری دیگر صنایع این پروژه هرچه زودتر به بهره‌برداری کامل برسد.

طیب نیا در پاسخ به سوال سهامداری در خصوص فضای رقابتی توسعه آهن و فولاد گل‌گهر سیرجان و فولاد مبارکه و اینکه آیا محصولات تولیدی این دو شرکت همپوشانی دارد یا خیر، اظهار کرد: خط تولید گل‌گوهر و محصولات این شرکت نزدیک به محصولات ما است به همین علت ما در توسعه‌هایی که در گروه فولاد مبارکه پیش‌بینی کرده‌ایم، حرکت به سمت محصولات جدید و با ارزش افزوده بالا و تولید گریدهای ویژه API برای خطوط انتقال گاز ترش را به طور جدی در برنامه داشته‌ایم تا با در مدار قرار گرفتن توسعه شرکت آهن و فولاد گل گهر ما بتوانیم حوزه‌ها و بازارهای جدیدی را برای محصولات خود ایجاد کنیم. به هر حال شرایط رقابتی وجود دارد اما توانایی فولاد مبارکه به لحاظ دانش فنی و مهارت در تولید گریدهای خاص و ظرفیت‌هایی که در توسعه‌ها و اصلاح خطوط تولید خود ایجاد کرده شرایطی را برای ما مهیا ساخته که بتوانیم بازارهای جدیدی را برای فروش محصولات تولیدی اضافه کنیم.

وی در خصوص هزینه صادرات محصولات فولادی نیز گفت: هزینه حمل و نقل این محصولات به ازای هر تن حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و فروش ما نیز بر اساس ترم FOB انجام می‌شود. البته ترم افغانستان و عراق FCA است و تقاضا برای محصولات صادراتی فولاد مبارکه وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =