به گزارش خبرنگار ایزاسین، توران توانگر، مدیر مرکز تعالی سازمانی در بیست و دومین همایش تعالی سازمانی اظهار کرد: این همایش از سال ۱۳۸۲ برای ایجاد فضای رقابتی و همچنین تشویق سازمانها برای خود ارزیابی و تشخیص نقاط قابل قوت و نقاط قابل بهبود شرکتها شکل گرفت.
وی گفت: ما طی چند سال اخیر توانستیم ۱۶۰۰ شرکت را ارزیابی کنیم، در الگوی تعالی سازمانی بخش توانمندسازها و نتایج را داریم که هدفگذاریها را ارزیابی میکنیم.
مدیر مرکز تعالی سازمانی با بیان اینکه بخش ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی دامنه شمول بخشهای ویژه جایزه ملی تعالی سازمانی هستند، ادامه داد: سطوح تعالی برای شروع شرکتها گواهی تعهد به تعالی، تندیس بلورین، تندیس سیمین و در نهایت تندیس زرین است.
وی اضافه کرد: فرایند ثبت نام تا ارزیابی شرکتها شامل ارسال فراخوان به شرکتها و ارزیابان وبینار، آشنایی با فرایند حضور در جایزه، جلسات اجماع قبل از سایت ویزیت، جلسات اجماع کمیته علمی بعد از سایت ویزیت و کالیبره کردن، جمعبندی نتایج ابلاغ نتایج تهیه و ارسال گزارش بازخورد شرکت است.
توانگر با بیان اینکه امسال ۳۱۱ ارزیاب و ارزیاب ارشد در این بخش حضور داشتند، افزود: ما در این دوره هفت همایش برای آموزش ارزیابان برگزار کردیم و در قالب پرسش و پاسخ این جلسات برگزار شد.
وی به برگزاری تورهای تعالی را از دیگر برنامههای در دستور کار این سازمان اعلام کرد و گفت: این تورها با همکاری بنگاههای اقتصادی خدماتی و آموزشی برگزار میشود.
مدیر مرکز تعالی سازمانی با بیان اینکه ما در عملکرد خود میزان تاب آوری ۹ شرکت را ارزیابی کردیم، اضافه کرد: در ارزیابی این نوع شرکت سرآمد به این نتیجه رسیدیم که این شرکتها در بخش تاب آوری طی چهار سال برنامهریزی کردند و به نتایج خوبی رسیدند.
ارسال نظر