• ۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
  • کد خبر: 69967
  • readingTime: ۱ دقیقه
مسئولیت اجتماعی

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران، گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه فناوری به طور خاص در حال توسعه هستند، لذا قدرت زیادی خواهیم داشت برای اینکه بتوانیم در مسیر ایجاد فرصت‌های برابر گام برداریم، این حوزه جدید است و تعریف حوزه مسئولیت اجتماعی برای آن هم جدید خواهد بود.

به گزارش ایراسین، در نشست مشترک کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و مسئولیت اجتماعی اتاق ایران، موضوع مسئولیت اجتماعی در حوزه فناوری به بحث گذاشته شد.

محمود اولیایی، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران، نیز با اشاره به تلقی نادرست رایج درباره مسئولیت اجتماعی و صرف بخشی از سود بنگاه به امور خیریه گفت: مسئولیت اجتماعی معنایی فراتر از این‌ها دارد. مسئولیت اجتماعی یعنی تعیین این موضوع که کسب‌وکار ما چه ریسک‌هایی را برای جامعه‌ای که از منابع آن استفاده می‌کنم، ایجاد می‌کند و علاوه بر تلاش برای کاهش اثرات منفی، سعی کنیم بخشی از منابع بنگاه را برای توسعه این جامعه صرف کنیم.

وی اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی در حوزه فناوری یعنی اگر به عنوان مثال سرورهای یک کسب‌وکار فناورانه، انرژی زیادی صرف می‌کند، گام‌هایی برای کاهش آن برداریم.

اولیایی، افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه فناوری به طور خاص در حال توسعه هستند قدرت زیادی خواهیم داشت برای اینکه بتوانیم در مسیر ایجاد فرصت‌های برابر گام برداریم. این حوزه جدید است و تعریف حوزه مسئولیت اجتماعی برای آن هم جدید خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید تعیین کنیم که محورهای مسئولیت اجتماعی و تولید مسئولانه در حوزه فناورانه چه مواردی است.

طاهره، خارستانی، مشاور کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران، نیز با بیان اینکه در بستر توسعه پایدار بازیگران هر کدام نقشی دارند و باید مسئولیت تبعات و آثار این نقش‌ها را بپذیرند، گفت: منظور از مسئولیت اجتماعی، مدیریت یکپارچه تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی کسب‌وکار است. نه به معنای اینکه با سود حاصل از کسب‌وکار چه کار خیر با مثبتی می‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: طبیعتاً جنس آثار محیط‌زیستی در حوزه فناوری با صنعت انرژی و یا دیگر صنایع متفاوت است. بنابراین باید شیوه‌های حل مسئله در این بخش به عنوان مصادیق مسئولیت اجتماعی نیز متفاوت باشد. همچنین توجه به تاثیرات فعالیت‌های حوزه دیجیتال بر کسب‌وکارهای محلی مهم است.

در ادامه این نشست، نمایندگان پلتفرم‌های دیوار و دیجی‌کالا به بیان گزارشی از تجارب خود در حوزه مسئولیت اجتماعی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =