محمد علی محبوبی، کارشناس سرمایهگذاری شرکت فولاد متیل در گفتگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه مدیریت شبکه خرده فروشی از ماموریتهای هلدینگ فولاد متیل است، اظهار کرد: برای این امر پروژههایی مانند تحلیل دادههای مربوط به بازرگانی، فروش، مالی و دیگر دادههای شرکت هلدینگ تعریف شده است که با استفاده از تحلیل این دادهها و بصری سازی آنها در بستر هوش تجاری تحلیلها صورت گرفت.
وی با بیان اینکه این تحلیلها منجر به مدیریت و تصمیم گیری به هنگام هلدینگ فولاد متیل خواهد شد، ادامه داد: این تحلیل ها در حوزههای فروش، بازرگانی، مالی و سود شرکتها انجام شدهاند که خروجی این تحلیلها و داشبوردهای مدیریتی که بر اساس این تحلیلها ساخته شده منجر به بهبود عملکرد مراکز زیر مجموعه و شرکتهای هلدینگ خواهند شد.
کارشناس سرمایهگذاری هلدینگ فولاد متیل با تاکید بر اینکه تحلیل تقاضای استانهای کشور منجر به برنامهریزی بهتر برای اعطای سبدهای مناسب به شرکتهای هلدینگ میشود، گفت: همچنین با تعریف شاخصهای کلیدی عملکردی امکان ارائه گزارش برخط و لحظهای در شرکتهای زیرمجموعه فراهم شده که در این شرایط تصمیمگیری بهنگام میسر میشود.
وی همچنین با تحلیل دادههای خرید و مشتریان میتوان استراتژیهای فروش متفاوتی را برای مشتریان مختلف در شرکتهای هلدینگ تعریف کرد، افزود: با استفاده از دادههای کلان صنعت فولاد یک سیستم قیمتگذاری نیز با استفاده از الگوریتمهای ماشین لرنینگ شبیه knn اجرا کردیم که سیستم پیشنهاد قیمت و قیمت گذاری محصولات فولادی است که این سیستم به شرکتهای زیرمجموعه کمک میکند، دارای معیار و منبعی مناسب برای قیمت گذاری محصولات فولادی باشند.
محبوبی با اشاره به اینکه هدف ما این است که با اجرای این پروژهها بتوانیم به برنامه ریزی و مدیریت سناریو محور در شرکت های زیر مجموعه هلدینگ متیل دست یابیم، تصریح کرد: شرایط ناپایدار اقتصادی، سیاسی و قیمتگذاریهای جهانی در بازار فولاد اهمیت مدیریت ریسکها را چند برابر کرده و از این رو تحلیل دادهها بسیار کمک کننده است.
ارسال نظر