کالابرگ الکترونیکی

درحالی طرح کالابرگ الکترونیک پس از گذشت حدود ۱۰ ماه، مجددا از بعدازظهر ۱۱ اسفندماه با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد به اجرا درآمده که بلافاصله بعد از آن، دهک‌های ۱ تا ۳ مشمول طرح خواهند شد و تقریبا حدود ۱۰ روز بعد این تاریخ، دهک‌های ۴ تا ۷ نیز می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها خرید خود را انجام دهند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایلنا، چندی پیش به دنبال دستور رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه‌ای را برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختصاص داد تا بر این اساس، این طرح که در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ متوقف شده بود،‌ مجددا پس از گذشت ۱۰ ماه به مرحله اجرا درآید.

از همین رو، مقرر شد که اجرای این طرح توسط وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی صورت گیرد و بر این مبنا، طبق اعلام احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح کالابرگ الکترونیکی به ۷ دهک درآمدی ارائه می‌شود که براساس آن به سه دهکِ اول به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و برای باقی دهک‌ها به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

در همین راستا، یک روز پیش از شروع ماه مبارک رمضان، این طرح در مرحله اول با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغاز به کار کرد که این اعتبار اعلام شده براساس دهک‌درآمدی و بعد خانوار، برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است. البته اعتبار سرپرستان خانوار شارژ شده و پول نقد به حساب واریز نشده، بنابراین اگر افراد به حساب‌های بانکی خود مراجعه کنند، این اعتبار را مشاهده نمی‌کنند اما با هر کدام از کارت‌های سرپرست خانوار اگر به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کنند، می‌توانند اقدام به خرید کنند.

در همین راستا،‌ احد رستمی،‌ رییس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله اول در سه بازه زمانی انجام خواهد شد، اعلام کرد که در مرحله اول، افراد تحت پوشش نهادهای کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول طرح شده‌اند که در این مرحله، ۵ میلیون خانوار و تقریبا ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که ۲۰ درصد از جامعه هدف را تشکیل می‌دهند.

طبق اعلام رستمی، قرار است، بلافاصله بعد از آن، دهک‌های ۱ تا ۳ مشمول طرح شوند و تقریبا حدود ۱۰ روز بعد، دهک‌های ۴ تا ۷ می‌توانند به فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

این درحالیست که احتمالاً مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیک در عید اجرا می‌شود.

چندی پیش نیز به دنبال اجرای این طرح، مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ در تشریح ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک، به نکاتی اشاره کرد:

- مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیین‌شده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) خریداری کنند. محدودیتی در مقدار خرید هر کالا وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

- در صورت استفاده نکردن کامل از اعتبار مرحله اول، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد.

- اعتبار کالابرگ‌ الکترونیک تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ قابل استفاده است.

- در صورت استفاده نکردن کامل از اعتبار مرحله اول، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد.

- مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست. خریداران می‌توانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروه‌های کالایی مدنظر انتخاب کنند.

- اعتبار کالابرگ‌ الکترونیک تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ قابل استفاده است.

لازم به ذکر است که طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۳ فروشگاه زنجیره‌ای (افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و وال‌مارکت) اجرا می‌شود. علاوه بر این، خرید اینترنتی از طریق «اسنپ‌مارکت» و «دیجی‌کالا» نیز امکان‌پذیر است. مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار»، «مایکت» و سایت shoma.sfara.ir دریافت و نصب کنند.

همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده و مرکز تماس۶۳۶۹ ـ ۰۲۱ آماده پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های مشمولان طرح است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =