کویل

کره جنوبی به منظور بررسی ادعاهای مربوط به شیوه‌های تجاری ناعادلانه و تأثیرات اقتصادی واردات کویل‌های گرم نورد شده از چین و ژاپن، تحقیقات رسمی را آغاز کرده است. این اقدام به دنبال شکایت هیوندای استیل، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد کشور، صورت می‌گیرد که ادعا می‌کند کسب‌وکارش به دلیل قیمت‌های پایین‌تر ورق‌های وارداتی آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کره جنوبی به تازگی تصمیم به آغاز تحقیقات رسمی در مورد واردات کویل‌های گرم نورد شده (HRC) از چین و ژاپن گرفته است. این تحقیقات به دنبال شکایت هیوندای استیل، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در کشور، انجام می‌شود که در دسامبر ۲۰۲۴ به ثبت رسیده است. هیوندای استیل ادعا می‌کند که شیوه‌های تجاری ناعادلانه در صادرات ورق گرم از این کشورها به کسب‌وکارش آسیب جدی وارد کرده است.

در درخواست خود، هیوندای استیل به این نکته اشاره کرده است که قیمت‌های ورق‌های وارداتی در بازار خرده‌فروشی داخلی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت محصولات خود و رقیب اصلی‌اش، POSCO، است. این ادعاها نگرانی‌هایی را در میان تحلیلگران و تولیدکنندگان فولاد ایجاد کرده است که آیا دیگر تولیدکنندگان نیز به این ادعاها پیوسته‌اند یا خیر.

کمیسیون تجارت تحت وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی (MOTIE) پس از انتشار اطلاعات مربوطه در روزنامه رسمی در تاریخ ۴ مارس، تحقیقات خود را آغاز خواهد کرد. این تحقیقات شامل بررسی حاشیه‌های اولیه ضد دامپینگ و دیگر مسائل تجاری مرتبط با واردات HRC خواهد بود. با این حال، دامنه کامل تحقیق و نتایج آن تا زمان انتشار اطلاعات نهایی مشخص نخواهد شد.

طبق اطلاعات اداره کل گمرک چین، صادرات فولاد گرم نورد شده به کره جنوبی در سال گذشته ۸.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به ۱.۶۱ میلیون تن رسیده است. در حالی که حجم کل صادرات این محصول در بازار جهانی ۳۱.۱ درصد افزایش یافته و به ۲۷.۴۷ میلیون تن رسیده است. این آمار نشان‌دهنده تغییرات قابل توجه در بازار فولاد و تأثیرات آن بر روی تولیدکنندگان داخلی است.

در همین حال، کره جنوبی به تازگی تحقیقات مشابهی را در مورد واردات کویل‌های گرم نورد شده از ژاپن آغاز کرده است که این موضوع نگرانی‌هایی را در توکیو به وجود آورده است. بر اساس اطلاعات فدراسیون آهن و فولاد ژاپن (JISF)، این کشور در ده ماه اول سال مالی جاری (آوریل ۲۰۲۴-ژانویه ۲۰۲۵) ۱.۴۲ میلیون تن HRC به کره جنوبی صادر کرده که نسبت به سال گذشته ۱۰.۶ درصد کاهش داشته است. با این حال، کره جنوبی بزرگ‌ترین خریدار این محصول بوده و ۹.۹ درصد از کل صادرات این محصول را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، کره جنوبی به طور موقت تعرفه‌های ضد دامپینگ را بر روی شرکت‌های چینی برای واردات صفحات مورد استفاده در ساخت کشتی و ساختمان اعمال کرده است. نرخ این تعرفه‌ها بین ۲۷.۹۱ درصد تا ۳۸.۰۲ درصد متغیر خواهد بود. این اقدامات نشان‌دهنده تلاش‌های کره جنوبی برای حمایت از صنعت فولاد داخلی و مقابله با شیوه‌های تجاری ناعادلانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =