نادر سلیمانی در گفتوگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: در همان دورهای که شرکت فولاد مبارکه ساخته و قرارداد آن با بهترین شرکتهای خارجی بسته شد و در نهایت لایسنس پروژه احیای مستقیم آن که از آمریکا گرفته شده بود، بعد از انتقال به کوبه استیل ژاپن، مجددا به یک شرکت بین المللی ایرانی ایران-ایریتک انجام شد، تقریبا تمام قراردادها برای تولید محصولات به صورت هایتک بود؛ به این صورت که برنامه تولید محصول نهایی فولاد مبارکه بر این اساس بود تا ضمن داشتن استانداردهای داخلی، بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند و از استاندارهای جهانی نیز برخوردار باشد.
وی ادامه داد: از سال ۶۸ که فولاد مبارکه به صورت قطره ای یا همان بخش- بخش راه اندازی شد، این موضوع مورد توجه مسئولین جمهوری اسلامی ایران و مسئولان شرکت فولاد مبارکه بوده و در تمام ادوار تغییر مدیریتی در شرکت فولاد مبارکه تنها چیزی که تغییر نکرده، توجه به کیفیت و افزایش راندمان کیفی محصولات فولادمبارکه بوده و این مساله اکنون نیز به کیفیت خود باقی است.
حداقل ۸۰درصد محصولات فولاد مبارکه قابلیت صادرات دارد
به گفته عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اگر مسائل و چالشهای پیش روی صادرات فولاد رفع شود، حداقل میتوان ۸۰درصد محصولات شرکت فولاد مبارکه را که قابلیت صادرات جهانی را داراست، صادر کرد.
سلیمانی افزود: ضمن اینکه شرکت فولاد مبارکه کیفیت لازم برای محصولات تولیدی خود را از بازار داخلی اخذ کرده، کیفیت محصولات این شرکت به گونه ای است که قابلیت رقابت با محصولات جهانی دارای استاندارد بین المللی را دارد؛ حتی در دولت تدبیر و امید نیز این شرکت موفق شد بخشی از بازارهای اروپایی را از جذب کند و محصولات این شرکت مورد توجه آنها قرار گرفت.
وی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی شرکت فولاد مبارکه که بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاور میانه است، تمام استانداردهای لازم برای صادرات به آسیای میانه، خاور دور و اروپا را دارد.
ارسال نظر